Skal man selv scanne for virus?
Fra : jens

Dato : 13-01-03 22:20

   Jeg har AVG i gratis udgave, kan den selv finde virus eller
skal man "gøre noget" selv?? Jeg tænker på at der hele tiden kommer
et skilt med advarsler hvergang man downloader noget??

mvh Jens

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 13-01-03 22:28

On Mon, 13 Jan 2003 22:19:50 +0100, jens <fisherman@adr.dk> wrote:

>   Jeg har AVG i gratis udgave, kan den selv finde virus eller
>skal man "gøre noget" selv?? Jeg tænker på at der hele tiden kommer
>et skilt med advarsler hvergang man downloader noget??
>
>mvh Jens

Prøv ar hente en test-virus på
http://www.eicar.org/anti_virus_test_file.htm

Det _er_ en test. Den indeholder _intet_. Det er noget
av-fabrikanterne har lavet, så man kan teste om ens av-program fanger
virus.

Jeg har tit hentet den, for test.

--

/Dan MOrtensen

Fra : jens

Dato : 14-01-03 11:52

On Mon, 13 Jan 2003 22:28:17 +0100, Dan MOrtensen <dd@bagggesen.tld>
wrote:
Jeg hentede den omtalte fil, fik besked på at køre AVG.

Skal jeg nu scanne hele maskinen?

Jeg har stadig ikke forstået hvordan anti-virus arbejder. Skal JEG
selv køre AVG hvergang jeg henter en fil, eller kan AVG selv finde ud
af om der er virus?

mvh Jens

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 14-01-03 12:30

"jens" <fisherman@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har stadig ikke forstået hvordan anti-virus arbejder. Skal JEG
> selv køre AVG hvergang jeg henter en fil, eller kan AVG selv finde ud

Hej Jens,

Denne gruppe er ikke til spørgsmål vedr. antivirusprodukter, det er derimod
dk.edb.sikkerhed.virus.
De folk der har den viden du efterlyser, og dermed kan hjælpe dig, læser
derfor dk.edb.sikkerhed.virus og ikke denne gruppe.

Jeg kender ikke noget til AVG, og mit bedste råd er at du stiller
spørgsmålet i dk.edb.sikkerhed.virus.

HTH
/Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-01-03 23:07

In article <l6b62v4sdrrulh0i4cc9is89n4m664qggh@4ax.com>,
fisherman@adr.dk says...
>    Jeg har AVG i gratis udgave, kan den selv finde virus eller

dk.edb.sikkerhed.virus

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen