gemme lines fra et memo til filestream
Fra : Thomas

Dato : 13-01-03 16:33

Hej
Jeg forsøger at gemme teksten fra et memo til en fil. Jeg bruger følgende
kode:

{gemmer}
Stream:=TFileStream.create(saveDialog1.filename, fmCreate);
form2.Memo1.Lines.SaveToStream(stream);
stream.free;

{henter}
Stream:=TFileStream.create(s, fmOpenRead);
form2.Memo1.Lines.LoadFromStream(stream);
Stream.Free;

Det går fint med at gemme. Men når jeg prøver henter får jeg en
fejlmeddelelse: "Cannot assign a nil to a TMemoStrings".
Håber nogen kan hjælpe.

Fra : Stig Johansen

Dato : 14-01-03 06:54

Hej.

"Thomas" <thomas.heath@ofir.dk> wrote in message
> {gemmer}
> Stream:=TFileStream.create(saveDialog1.filename, fmCreate);
> form2.Memo1.Lines.SaveToStream(stream);
> stream.free;

Prøv Memo1.Lines.Savetofile(saveDialog1.filename);

> {henter}
> Stream:=TFileStream.create(s, fmOpenRead);
> form2.Memo1.Lines.LoadFromStream(stream);
> Stream.Free;

Prøv Memo1.Lines.LoadFromfile(s);

--

Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Thomas

Dato : 14-01-03 09:48

Hej

Tak for svaret. Problemet er bare at jeg også skal gemme to bitmaps i den
samme fil, og så er det nemmere at bruge streams er det ikke?

Venlig hilsen
Thomas