Lommelygte
Fra : Martin S.

Dato : 13-01-03 10:50

Jeg ved ikke om dette er off topic (ellers ignorer indlægget), men jeg søger
en lille lommelygte af RIGTIG GOD kvalitet til 2 stk. AA batterier.
Det skal ikke være en Maglite, da jeg pt. har sådan en, men den er total
ubrugelig da den flakker med lyset pga. kontruktionen (kontaktfladen ligger
i gevindet, som åbenbart er ved at være slidt). En tænd/sluk knap havde
været ønskværdig. Fromen på lygten er dog helt ok. Det er ikke vigtigt om
lyskeglen kan reguleres.

Håber på nogle forslag.

MVH Martin

PS: Også postet i dk.teknik.el

Fra : Tommy Bøgeskov

Dato : 13-01-03 11:56

"Martin S." <feedback56@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> i gevindet, som åbenbart er ved at være slidt). En tænd/sluk knap havde
> været ønskværdig. Fromen på lygten er dog helt ok. Det er ikke vigtigt om

Kontaktfladen sidder ikke i gevindet. Det er en fjeder-belastet mekanisme
der sidder lige under pæren. Prøv at rense kontaktfladen, evt. med
'Kontakt-rens', og check at pæren sidder ordentligt fast. Så skulle Mag-Lite
gerne fortsætte med at virke

Fra : Martin S.

Dato : 14-01-03 12:32

Tommy Bøgeskov <tb.nospam@nospam.ddf.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bXwU9.2803$3u1.1593@news.get2net.dk...
> [...]
> der sidder lige under pæren. Prøv at rense kontaktfladen, evt. med
> 'Kontakt-rens', og check at pæren sidder ordentligt fast. Så skulle

Hej Tommy
Jeg har skilt min Mini Mag-Lite ad og må give dig ret i, at konstruktionen
er en anden end jeg gik og troede. Men jeg har forsøgt at rense
kontaktfladen og checke pæren osv., men det er desværre ikke blevet bedre.
Når man vrikker med det yderste af lygten (det stykke som kan drejes), så
blinker lyset som et diskotek! Jeg ved godt, at man ikke skal gå og vride
lygten af led, men jeg har ofte brug for at lægge lommelygten på skrå op af
noget, fordi jeg skal arbejde med begge hænder. Og i disse tilfælde kan
lygten sagtens finde på at gå ud! MEGET frustrerende!

Som "Bakke" nævner i sit indlæg, så er der livstidsgaranti på lygten. Jeg
sendte lygten ind til ind til importøren for ½ år siden, men fik den retur
med det svar, at jeg ikke måtte bruge Duracell batterier men derimod skulle
bruge batterier af mærket "Energizer". Sjovt nok hjalp det i en måned, men
problemet består stadig!
Det er ellers en fin lille lygte, men når den ikke kan lyse når man har brug
for det(!), så er dens funktionalitet ligesom begrænset...
Skal jeg sende den ind igen?

MVH Martin

Fra : Jensen

Dato : 26-01-03 11:28

"Martin S." <feedback56@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget, fordi jeg skal arbejde med begge hænder. Og i disse tilfælde kan
> lygten sagtens finde på at gå ud! MEGET frustrerende!

Hvor så ikke købe en diodepandelygte

Jensen

Fra : Jesper Bach

Dato : 13-01-03 13:37

> [...]
> i gevindet, som åbenbart er ved at være slidt). En tænd/sluk knap havde
> været ønskværdig. Fromen på lygten er dog helt ok. Det er ikke vigtigt om

Behold MagLite'n, det er som nævnt ikke gevindet der er noget i vejen med.
Den er uopslidelig.

Du kan jo købe en af disse hvis du vil have mere power

http://www.opalec.com/products.html

Jesper

Fra : Bakke

Dato : 13-01-03 20:40

> [...]
ligger
> i gevindet, som åbenbart er ved at være slidt).

Der er livsvarig funktionsgaranti på Maglites !

Mvh

Bo

Fra : Claus Thorup

Dato : 13-01-03 23:38

> [...]
> i gevindet, som åbenbart er ved at være slidt). En tænd/sluk knap havde
> været ønskværdig. Fromen på lygten er dog helt ok. Det er ikke vigtigt om

Jeg fik en lille handy model fra duracell med slagfast sort behagelig gummi
til jul. Den tåler også div. stød og regnstænk. Lyskeglen er meget præcis.
Den var vist ikke specielt dyr og kan købes i alm. byggemarkeder.
Der står desværre ikke nogen modelbetegnelse på selve lygten.

Hilsen
Claus

Fra : Martin S.

Dato : 14-01-03 12:39

Claus Thorup <maskot@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e233fb1$0$1745$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> [...]
> Den var vist ikke specielt dyr og kan købes i alm. byggemarkeder.
> Der står desværre ikke nogen modelbetegnelse på selve lygten.

Hej Claus
Jeg tror, at jeg i Bauhaus har set den model du har fået. Men er der en
decideret tænd/sluk knap på lygten? Jeg er nemlig blevet lidt afskrækket af
Mag-Lite pricippet med at dreje, som I jo nok kan forstå

Jeg har også set en lille sølvgrå Osram lygte til omkring 100 kr., men den
kunne ikke tages ud af emballagen og afprøves, da den var svejset ind i
noget plastic! (læs: emballagen ville blive ødelagt ved åbning).

MVH Martin

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-01-03 16:31

In article <b00sqd$jia1r$1@ID-171772.news.dfncis.de>, feedback56
@hotmail.com says...
> Jeg tror, at jeg i Bauhaus har set den model du har fået. Men er der en
> decideret tænd/sluk knap på lygten? Jeg er nemlig blevet lidt afskrækket af

De større Mag's har en rigtig afbryder

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Steen F.

Dato : 14-01-03 21:25

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.188e4b927f08d48989917@news.tele.dk...

> De større Mag's har en rigtig afbryder

Ja, det er rigtigt! Men de er desværre lidt for store til mit formål...
*snøft*

Fra : Michael

Dato : 19-01-03 12:43

> [...]
> i gevindet, som åbenbart er ved at være slidt). En tænd/sluk knap havde
> været ønskværdig. Fromen på lygten er dog helt ok. Det er ikke vigtigt om

Jeg har selv skrottet min Maglite til fordel for en Mitylite, bruger godt
nok AAA batterier .Er rimlig "robust" overfor støj, vand o.s.v. Jeg er
rigtig glad for min.Koster omkring 150 kr. Den kan købes hos Solar og LP
Fandt lige et billed af den på nettet:
http://medianetcom.com/Divemar/docs/mitylite.html

Fra : Bo Andersen

Dato : 02-02-03 23:26

> en lille lommelygte af RIGTIG GOD kvalitet til 2 stk. AA batterier.
> Det skal ikke være en Maglite, da jeg pt. har sådan en, men den er total

Den ultimative lygte findes her...
www.surefire.com
20-120 Lumen og INGEN blind-spots !!
Jeg køber ALDRIG en Møglite igen, øøhhh Maglite.
-Bo-

Fra : Stinne og Rune

Dato : 29-03-03 18:09

ja de er gode det enste minus er at den som jeg her bruger 2*123 lithium
bat. og de er ligt dyrer. men den giver et godt lys
Bo Andersen <qwertydotcom@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e3d95f4$0$1765$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...