Hjæp til udtræk fra paradox dabase
Fra : Klaus Kristensen

Dato : 09-03-01 11:21

Hej

Jeg har et økonomisysten kørende med databaser i Paradox version 4.

Vi skal bruge data fra nogle af disse filer til en hjemmeside. Disse filer
skal være kommaseparerede, altså CSV format.

Databasen kører hele tiden så det skal være muligt at udlæse csv filerne,
mens andre kan læse fra databasen.

Jeg vil også gerne kunne udvælge hvilke data, fra paradoxen som skal med i
disse csv filer.

Er der nogen der kender et program eller anden måde hvor på dette er muligt.

Programmet skal kunne køres fra en kommando linie, da det skal køre
automatisk flere gange om dagen. Til at afvikle kommandoer, bruger jeg
programmet winscheduler, og der kan jeg styre afvilkling med videre. Det er
altså kun et lille utility til at lave udtræk fra databasen jeg mangler.

På forhånd tak

Klaus Kristensen

Fra : Henrik Neumann

Dato : 11-03-01 11:25

Hej Klaus,

Én ting du kunne gøre var at anskaffe dig Borland Delphi 3 (gratis!) og så
programmere et lille "script", der henter dine data og smider dem i CSV format.
Delphi har direkte adgang til Paradox DB filformatet.

Du kan også lave et lille PAL Script i Paradox der afvikles - så skal du bare
starte Paradox med en parameter, der angiver, at den skal køre scriptet.

Henrik Neumann

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-03-01 17:00

Henrik Neumann <hne@sam.sdu.dk> skrev:

> [...]
>(gratis!) og så programmere et lille "script", der henter dine
>data og smider dem i CSV format. Delphi har direkte adgang til

Kan Delphi 3 også læse Paradox5-filer? Og hvor får man fat i den?

--
Jens Gyldenkærne Clausen
Husk at svare _under_ det der svares på - og klip resten væk.