Knapper i Opera 6
Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 12-01-03 22:39

Hvorfor virker mine bavgrunds knapper i ikke i Opera 6 ?
http://www.haabet.dk/dollz/2netcape6.html

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 12-01-03 23:29

Peter Ole Kvint <haabet@danbbs.dk> writes:

> Hvorfor virker mine bavgrunds knapper i ikke i Opera 6 ?
> http://www.haabet.dk/dollz/2netcape6.html

Jeg er mere overrasket over at det virker i andre browsere.

Du skifter baggrundsfarve ved at skrive fx
document.bgColor="#000022";

Jeg regner med at "bgColor" refererer til "bgcolor"-attributten på
body-elementet. Jeg kan se at egenskaben findes i NS4, Mozilla, IE6 og
Opera7. Det ser ikke ud til at Opera 6 har den feature.
I følge DOM1-standarden findes bgColor-egenskaben på body-elementet,
ikke på document-elementet.

Den eneste anden mulighed for at skifte baggrundsfarve som jeg lige
kan komme på, er
document.body.style.backgroundColor="#000020"
Det påvirker kun baggrunden på dokumentet (som kan være mindre end
browservinduet).

I øvrigt:

Billederne er placeret med styles på formen
style="LEFT:695;TOP:410"
Her skal der "px" efter tallene for at det er lovligt CSS. Det ser dog
ud til at virke alligevel (skræmmende nok).

Der er nogle attributter ved navn
"Knap"
og
knap
på input-elementerne som ikke skal være der.

Husk "#" før farvekoderne.

Håber det hjælper
/L

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 12-01-03 23:51

Lasse Reichstein Nielsen wrote:

> [...]
>
> Du skifter baggrundsfarve ved at skrive fx
> document.bgColor="#000022";
>
> Jeg regner med at "bgColor" refererer til "bgcolor"-attributten på

ja det er rigtigt.

> [...]
> Her skal der "px" efter tallene for at det er lovligt CSS. Det ser dog
> ud til at virke alligevel (skræmmende nok).

http://validator.w3.org/ har tilsyne ladende
ikke noget imod at man springer px over.

> [...]
> og
> knap
> på input-elementerne som ikke skal være der.

tak skal du have

Fra : Rune Glerup

Dato : 13-01-03 00:05

Peter Ole Kvint skrev:

> http://validator.w3.org/ har tilsyne ladende
> ikke noget imod at man springer px over.

Den validerer vist ikke inline css. Prøv at indtaste det i css-
validatoren hvis du vil se at det er forkert:
<http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator-text>

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

Fra : Dino

Dato : 13-01-03 00:28

Den 12-1 2003 skrev Lasse Reichstein Nielsen i
dk.edb.internet.webdesign.html:

> Billederne er placeret med styles på formen
> style="LEFT:695;TOP:410"
> Her skal der "px" efter tallene for at det er lovligt CSS. Det ser dog
> ud til at virke alligevel (skræmmende nok).

Ikke i min Opera 6.05! Hvis jeg prøver at trække et billede, flyver det op
til pos. 0 0, bagved de ubrugelige knappe ;0)

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 13-01-03 02:38

Dino wrote:

> [...]
>
> Ikke i min Opera 6.05! Hvis jeg prøver at trække et billede, flyver det op
> til pos. 0 0, bagved de ubrugelige knappe ;0)

har du prøvet om denne sider er bedre?
http://www.haabet.dk/dollz/2netcape6.html

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 13-01-03 02:42

Dino wrote:

> Den 12-1 2003 skrev Lasse Reichstein Nielsen i
> dk.edb.internet.webdesign.html:

> Ikke i min Opera 6.05! Hvis jeg prøver at trække et billede, flyver det op
> til pos. 0 0, bagved de ubrugelige knappe ;0)

jeg 6.04 og i den virker begge sider bare ikke knapperne.