vinyl gulv i køkken hvilket?
Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 12-01-03 20:36

Hej.
Vi skal have nyt vinyl gulv i køkkenet.
Hvilket mærke skal vi vælge når vil har børn og hund som vil slide på det?
Med venlig hilsen
Niels Peter

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 12-01-03 23:30

Hvorfor ikke vælge linoleum, det vil stort set holde resten af dit liv, vælg
en grå/sort meleret, så ses snavs og skidt ikke så meget.

Thorleif

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-01-03 23:28

In article <3e21ec60$0$227$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Gitte & Thorleif wrote:

> Hvorfor ikke vælge linoleum, det vil stort set holde resten af dit liv, vælg
> en grå/sort meleret, så ses snavs og skidt ikke så meget.

Eller noget billigt laminatgulv til 30-70 kr/m^2 på tilbud.
Er også næsten uopslideligt, og mindst lige så let at holde rent som
vinyl. Og relativt let et ligge ovenpå hvad der nu er der i forvejen.

PS: Det er ikke jeopardy. Så her skal svaret komme efter spørgsmålet.

Fra : Lars M. Pedersen

Dato : 14-01-03 11:36

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in

> Eller noget billigt laminatgulv til 30-70 kr/m^2 på tilbud.
> Er også næsten uopslideligt, og mindst lige så let at holde rent som
> vinyl. Og relativt let et ligge ovenpå hvad der nu er der i forvejen.

Jeg har erfaring for, at laminatgulve - og specielt ikke de billige - har
det meget dårligt med vand, og jeg ville aldrig anvende dem i et køkkent,
hvor jeg vil kunne spilde en hel gryde kartofter og ikke mindst kunne vaske
gulvet uden, at gulvet bliver ødelagt.

--
Venligst Lars
Hovedaftalen for gravhunde:

Fra : Martin Christiansen

Dato : 14-01-03 13:29

"Lars M. Pedersen" <Lars@NOSPAMtyf.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det meget dårligt med vand, og jeg ville aldrig anvende dem i et køkkent,
> hvor jeg vil kunne spilde en hel gryde kartofter og ikke mindst kunne

Du har helt ret.

Og især dem som ikke er limet, altså dem med kliksystemet. De er helt åbne i
samlingerne, så vandet løber lige ned i samlingen. Og der skal ikke meget
vand til at HDF/MDF/spånpladen løfter sig.

Mvh - Martin