/ Forside / Teknologi / Hardware / Grafikkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Grafikkort
#NavnPoint
tedd 11444
Manse9933 3657
Fijala 2911
peet49 2571
refi 2390
pallebhan.. 1955
strarup 1945
phg1 1758
Klaudi 1571
10  transor 1240
Asus 8460 - store problemer
Fra : Blondie_UO@mail.dk


Dato : 12-01-03 19:50

Jeg har lige købt et Asus V8460 Ultra Deluxe kort, og det kører
mildest talt ikke.

Den kører kun i 1x AGP, SmartDoctor påstår at den kun får 1.56V på
vddq. mit motherboard påstår at den leverer 3.28V, 3Dmark 2001 SE
crasher når jeg prøver, at benchmarke.

Hvis jeg installerer Win98SE igen, og installerer driverne fra CD'en
(28.32b) vil den rebootes, hvorefter windows kommer med en "windows
beskyttelses fejl" uanset hvor mange gange man rebooter. Samme
resultat med 28.80 og 31.40G fra asus's site. nVidia's 41.09
registrerer end ikke at der findes et kort.

Er Auss noget lort? Bør jeg bare smide det i hovedet på sælgeren igen?

Jeg købte også et SoundBlaster Audigy2 kort, som jeg satte i maskinen
samtidig med grafikkortet. Jeg har selvfølgelig prøvet at fjerne
lydkortet, men heller ikke dette hjalp. (Jeg har ikke installeret
drivere til lydkortet, da min gamle installation ikke vil anerkende at
det er installeret. Jeg kan installere på en frisk installation)

Min konfiguration er:
Gigabyte 7zmmc motherboard
1.0 Ghz Athlon Thunderbird (Som efter installation af grafikkort er
begyndt at køre 1020 Mhz og ikke 1000 Mhz)
2x 512MB PQI PC133 ram
Sony DVD-drev
Plextor 24/10/40a brænder
30 + 95 Gb harddisk
Win 98 SE

Har nogen et bud?

-- Hans

 
 
Olesen (12-01-2003)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 12-01-03 21:14


<Blondie_UO@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:qad32vocljp5fns6l3nqla86os4la74ph0@4ax.com...

> Er Auss noget lort? Bør jeg bare smide det i hovedet på sælgeren igen?
>


Du kan godt ha' en fejl i din PC, selvom den oprindelig kørte upåklageligt.
Installerer du så nyt hardware, eller sågar geninstallere
styresystemet på en frisk, -kan fejlene vise sig.

Jeg ved dog ikke hvad du skal gøre, check evt. for hardwarefejl
vha. ramtesterprogrammer mv...



Blondie_UO@mail.dk (13-01-2003)
Kommentar
Fra : Blondie_UO@mail.dk


Dato : 13-01-03 00:00

Jeg har ikke fundet nogen fejl på ram eller lign.

Jeg forstår bare ikke at windows kommer med en beskyttelses fejl bare
fordi jeg geninstallerer.


On Sun, 12 Jan 2003 21:13:56 +0100, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>
><Blondie_UO@mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:qad32vocljp5fns6l3nqla86os4la74ph0@4ax.com...
>
>> Er Auss noget lort? Bør jeg bare smide det i hovedet på sælgeren igen?
>>
>
>
>Du kan godt ha' en fejl i din PC, selvom den oprindelig kørte upåklageligt.
>Installerer du så nyt hardware, eller sågar geninstallere
>styresystemet på en frisk, -kan fejlene vise sig.
>
>Jeg ved dog ikke hvad du skal gøre, check evt. for hardwarefejl
>vha. ramtesterprogrammer mv...
>


H3nrik V! (12-01-2003)
Kommentar
Fra : H3nrik V!


Dato : 12-01-03 23:31

<Blondie_UO@mail.dk> wrote in message
news:qad32vocljp5fns6l3nqla86os4la74ph0@4ax.com

> Den kører kun i 1x AGP, SmartDoctor påstår at den kun får 1.56V på
> vddq. mit motherboard påstår at den leverer 3.28V, 3Dmark 2001 SE
> crasher når jeg prøver, at benchmarke.

Tjah... Hmmm... Det er et GeForce 4 Ti kort, ik'? det er et AGPx4 kort, og
er dermed beregnet til 1.5V og ikke 3.3. Jeg ved ikke om et 1.5V kort er
bagud kompatibelt til 3.3V port. Et 3.3V kort kan i hvert fald ikke køre på
en 1.5V AGP port. Så det lugter lidt af en konflikt i den retning. Hvad
chipset kører dit bundkort med?


--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...



Blondie_UO@mail.dk (13-01-2003)
Kommentar
Fra : Blondie_UO@mail.dk


Dato : 13-01-03 00:05

Jo, det er et GeForce Ti 4600 og efter hvad jeg kan læse mig til på
nettet burde den bruge 1.5V. Det der fik mig til at tro at den skulle
have 3.3V var at både manualen og deres hardware monitoring software
påstår at den skal have 3.3V.

Don't read the fucking manual

Bundkortet har et VIA chipset. Jeg har prøvet at installerer Via
driverne inden jeg installerede grafikkortet, men det hjalp heller
ikke.


On Sun, 12 Jan 2003 23:31:25 +0100, "H3nrik V!"
<vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> wrote:

><Blondie_UO@mail.dk> wrote in message
>news:qad32vocljp5fns6l3nqla86os4la74ph0@4ax.com
>
>> Den kører kun i 1x AGP, SmartDoctor påstår at den kun får 1.56V på
>> vddq. mit motherboard påstår at den leverer 3.28V, 3Dmark 2001 SE
>> crasher når jeg prøver, at benchmarke.
>
>Tjah... Hmmm... Det er et GeForce 4 Ti kort, ik'? det er et AGPx4 kort, og
>er dermed beregnet til 1.5V og ikke 3.3. Jeg ved ikke om et 1.5V kort er
>bagud kompatibelt til 3.3V port. Et 3.3V kort kan i hvert fald ikke køre på
>en 1.5V AGP port. Så det lugter lidt af en konflikt i den retning. Hvad
>chipset kører dit bundkort med?


H3nrik V! (13-01-2003)
Kommentar
Fra : H3nrik V!


Dato : 13-01-03 00:24

<Blondie_UO@mail.dk> wrote in message
news:vss32vgldi30flqbfc824uai824qi725o4@4ax.com
> Jo, det er et GeForce Ti 4600 og efter hvad jeg kan læse mig til på
> nettet burde den bruge 1.5V. Det der fik mig til at tro at den skulle
> have 3.3V var at både manualen og deres hardware monitoring software
> påstår at den skal have 3.3V.
>
> Don't read the fucking manual

LOL! Vise ord...! Men 1.5V skulle IMHO være korrekt.

> Bundkortet har et VIA chipset. Jeg har prøvet at installerer Via
> driverne inden jeg installerede grafikkortet, men det hjalp heller
> ikke.

ViA KT133? Eller?


--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...



Blondie_UO@mail.dk (13-01-2003)
Kommentar
Fra : Blondie_UO@mail.dk


Dato : 13-01-03 00:41

Hmm... Sorry

Det er et ViA KM133 chipset

On Mon, 13 Jan 2003 00:23:48 +0100, "H3nrik V!"
<vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> wrote:

><Blondie_UO@mail.dk> wrote in message
>news:vss32vgldi30flqbfc824uai824qi725o4@4ax.com
>> Jo, det er et GeForce Ti 4600 og efter hvad jeg kan læse mig til på
>> nettet burde den bruge 1.5V. Det der fik mig til at tro at den skulle
>> have 3.3V var at både manualen og deres hardware monitoring software
>> påstår at den skal have 3.3V.
>>
>> Don't read the fucking manual
>
>LOL! Vise ord...! Men 1.5V skulle IMHO være korrekt.
>
>> Bundkortet har et VIA chipset. Jeg har prøvet at installerer Via
>> driverne inden jeg installerede grafikkortet, men det hjalp heller
>> ikke.
>
>ViA KT133? Eller?


[4130] Co@ch (13-01-2003)
Kommentar
Fra : [4130] Co@ch


Dato : 13-01-03 18:14

UPS!! Har du ændret værdien til 4x i Bios.

Hvis den står til 1x kører den 3.3v ud til kortet og det har det absolut
ikke godt af.
Stil den til 4x og du får 1.5v til kortet.
Hvis det stadig ikke virker, kan du have ødelagt kortet.

Det var et stort problem i starten, da GeForce4 kortene kom på markedet. Man
skulle lige huske at ændre værdien til 4x, ellers var det slut med nogle af
kortene.
Idag kører de fleste motherboard med autodetect.
Men da dit kort er rimeligt gammelt, er det muligt at det skal gøres
manuelt.

mvh
Bri@n




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408935
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste