scp spørgsmål.
Fra : Lars Madsen

Dato : 12-01-03 19:42

Spørgsmålet går ud på at få flyttet en fil mellem 2 maskiner. Problemet er
at jeg kun kan få forbindelse med maskinen med filen hvis jeg forbinder mig
gennem en tredje maskine, hvor jeg ikke har mulighed for at sætte noget
op:(

(mig) -> (mellem led) -> (maskinen med filen)

Jeg kan sagtens ssh til mellem ledet og derfra ssh til den maskine som
hoster filen. Derfor regner jeg med at man med en smart kommando i scp kan
overføre filen, uden først at hente den ned på mellem ledet.

Hilsen Lars

Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-01-03 20:05

Lars Madsen <larstmadsen@hotmail.com> wrote in

> (mig) -> (mellem led) -> (maskinen med filen)

Det mellemled er vel ikke en firewall som netop er sat op så du ikke
kan forbinde uden om den til maskinen med filen, eller noget i den
stil?

> [...]
> som hoster filen. Derfor regner jeg med at man med en smart
> kommando i scp kan overføre filen, uden først at hente den ned på

Jeg vil ikke mene man skal gøre noget specielt.

Ovenstående plejer at klare det fint for mig.

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Lars Madsen

Dato : 12-01-03 20:11

Flemming Joensson wrote:

> Lars Madsen <larstmadsen@hotmail.com> wrote in

> Det mellemled er vel ikke en firewall som netop er sat op så du ikke
> kan forbinde uden om den til maskinen med filen, eller noget i den
> stil?

mellem ledet er en maskine, der har forbindelse til internettet, den maskine
jeg skal have fat i er på lokalnet bag denne.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 12-01-03 20:17

Lars Madsen <larstmadsen@hotmail.com> writes:

> mellem ledet er en maskine, der har forbindelse til internettet, den maskine
> jeg skal have fat i er på lokalnet bag denne.

Du kan logge ind på mellemleddet og så lave:

scp bruger@maskine1:/sti/til/fil bruger@maskine2:/sti/til

jeg ved ikke lige om du kan gøre det på ret mange måde, men denne vil
hvert fald virke.

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Lars Madsen

Dato : 12-01-03 20:35

Thomas Rasmussen wrote:

> Du kan logge ind på mellemleddet og så lave:
>
> scp bruger@maskine1:/sti/til/fil bruger@maskine2:/sti/til

Problemet er at min maskine, er bag noget NAT, og kan derfor ikke forbindes
til:(

Hilsen Lars

Fra : Jakob Kirkegaard

Dato : 12-01-03 20:32

Lars Madsen wrote:
> [...]
> hoster filen. Derfor regner jeg med at man med en smart kommando i scp kan
> overføre filen, uden først at hente den ned på mellem ledet.

Du kan lave en ssh tunnel, ved

ssh bruger_at_mellemled@mellemled -L 1234:maskine_med_fil

Og efterflg. kan du nå 'maskine_med_fil' ved at connecte til localhost port
1234 (porten er valgt tilfældigt). Eks. ved.

scp -P 1234 bruger_at_maskine_med_fil@localhost:/srcfile /destfil

Bemærk at scp bruger stort -P til angivelse af port imodsætning til ssh
lille -p.

--
mvh Jakob Kirkegaard