kan det være rigtigt at et 3com netkort sk~
Fra : J.F.K

Dato : 13-01-03 18:35

Jeg har lige fået et nyt bundkort (Asus A7N8X-Deluxe) der er bla. 2xonboard
netkort (1 til mit kabelmodem og 1 til mit lokal netværk) det er for såvidt
også fedt nok, men jeg kan ikke få det 3com kort til noget som helst!
Der er sådan et test tool og ned det kan jeg teste chippen (den virker fint)
og jeg kan teste lokal-nettet (det virker slet ikke).
Men når jeg aktiverer det 3com kort i bios'en og starter op og sætter det
samme netkabel i som jeg ellers har siddende i mit externe surecom netkort
hvor det virker perfekt! Så siger den lille popup som windows xp sender op
at der ikke er noget netkabel tilsluttet !!!!!!!!!!
men når jeg sætter det i mit surecom så siger windows xp at det virker fint.

Skal det "dumme" 3com netkort have et specielt netkabel???

mvh. John

Fra : J.F.K

Dato : 13-01-03 18:39

når jeg efter en 10min. tid pinger, får jeg følgende resultat:
svar fra 192.168.11.15: byte=32 tid<1ms TTL==128
anmodning fik timeout.
svar fra 192.168.11.15: byte=32 tid<1ms TTL==128
svar fra 192.168.11.15: byte=32 tid<1ms TTL==128

hvad kan jeg så tolke ud fra det??

mvh. John

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 12-01-03 19:05

On Mon, 13 Jan 2003 18:39:18 +0100, "J.F.K" <jfk006@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>anmodning fik timeout.
>svar fra 192.168.11.15: byte=32 tid<1ms TTL==128
>svar fra 192.168.11.15: byte=32 tid<1ms TTL==128

Halv/fuld duplex på en af maskinerne?
--

/Dan MOrtensen

Fra : Arne

Dato : 12-01-03 19:41

Hej

Nej netstikket er det samme på begge kort, altså skal de virke på samme
kabel.
Det forslag med krydset kabel, er noget vås, men der skal slf være lys i
link lampen.

Hvilket styresystem ?

Har du den nyeste bios fra ASUS ( man kan næsten regne med at der altid er
en der er nyere end den der var med kortet)
Måske har dit styresystem ikke en ordentlig driver til netkortet. Led evt
hos ASUS eller hos fremstilleren af chippen (3com)

mvh

Eivind

Fra : J.F.K

Dato : 13-01-03 10:49

windows xp på begge pc'er!

mvh. John

Fra : Arne

Dato : 13-01-03 20:54

Som sagt - så tror jeg problemet er i dit bundkort/bios/driver

kan være netkort chippen ikke bliver sat rigtigt op ?

har du søgt på gugle ?

Eivind

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-01-03 19:16

"J.F.K" <jfk006@hotmail.com> wrote in message

> Skal det "dumme" 3com netkort have et specielt netkabel???

Det kan være at porten er krydset.. Har du prøvet at sætte kablet i uplink
porten på switch/hub ?

Fra : ..::jmj::..

Dato : 13-01-03 07:52

SNIP

> Skal det "dumme" 3com netkort have et specielt netkabel???
>

> mvh. John

Net, selvfølgelig ikke. Det ligner afgjort mere et driverspørgsmål.

--
Her lades alt håb ude...