IIS
Fra : Carsten Suurland

Dato : 12-01-03 11:52

Hej NG

Jeg kunne desværre ikke finde en "bedre" NG at poste i, så jeg håber at I
har forståelse...

Mit problem:
Jeg har en ADSL linje.
Går jeg ind på MyIP.dk, kan jeg se, at jeg har den samme IP hver gang.
Hvis jeg i min browser indtaster http://... og så min IP, får jeg en "Cannot
find server" fejl.
Jeg har forsøgt at sætte min IIS' "Web Site Identification" op til at bruge
min offentligt IP i stedet for 10.0.0.2, men det har desværre ikke virket.

Hvad skal jeg gøre, for at gøre min IIS offentlig?
Er det ikke nok at jeg har den samme IP fra gang til gang, eller skal min
udbyder gøre min IP statisk?

/Carsten Suurland

Fra : S

Dato : 12-01-03 12:03

"Carsten Suurland" <removethiscarsten@suurland.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvad skal jeg gøre, for at gøre min IIS offentlig?
> Er det ikke nok at jeg har den samme IP fra gang til gang, eller skal min

Lyder som om du har allerede en statisk IP (eller reserveret dynamsik)

1. Du kan ikke "se" din webserver fra din eksterne IP adresse, hvis du
f.eks. connecter gennem en router.
2. Web Site Identification skal IKKE sættes til din offentlige IP.
3. Indgående trafik på port 80 skal forwardes til din servers interne IP.
(10.0.0.2)
4. Prøv at lade en af dine venner gå ind på din server via den offentlige
IP.

/S

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-01-03 12:06

"Carsten Suurland" <removethiscarsten@suurland.dk> wrote
> Jeg kunne desværre ikke finde en "bedre" NG at poste i, så jeg håber at I
> har forståelse...

Jeg tror du får bedre hjælp i <news:dk.edb.system.ms-windows.server>

> Jeg har en ADSL linje.
> Går jeg ind på MyIP.dk, kan jeg se, at jeg har den samme IP hver gang.
> [...]

Er du sikker på at du ikke har noget firewall af en slags der blokerer for
indkommende connections?

--
Jakob Andersen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-01-03 14:09

Som svar på skriblerier forfattet af Carsten Suurland

> Jeg har en ADSL linje.

Hvilken type?

> Jeg har forsøgt at sætte min IIS' "Web Site Identification" op til at
> bruge min offentligt IP i stedet for 10.0.0.2

Tyder på at du kører med privat netværk
Der skal laves noget NAT på din router
Dvs trafik på fx port 80 dirigeres videre til fx 10.0.0.2
Hvirker IIS på dit eget interne netværk?

> Hvad skal jeg gøre, for at gøre min IIS offentlig?
> Er det ikke nok at jeg har den samme IP fra gang til gang, eller skal
> min udbyder gøre min IP statisk?

Du kan evt bruge dyndns, men prøv at høre i dk.edb.netværk

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jørn Andersen

Dato : 12-01-03 16:24

On Sun, 12 Jan 2003 11:52:11 +0100, "Carsten Suurland"
<removethiscarsten@suurland.dk> wrote:

>Mit problem:
>Jeg har en ADSL linje.

Hos Cybercity - ?

>Går jeg ind på MyIP.dk, kan jeg se, at jeg har den samme IP hver gang.

217.157.196.220 - ?

>Hvis jeg i min browser indtaster http://... og så min IP, får jeg en "Cannot
>find server" fejl.

Formentlig har du en Cisco 677/678 ADSL router - ?
I den skal forwardes en port 80 fra din WAN-IP til din LAN-IP - se:

Kommandoen vil være:
set nat entry add 10.0.0.2 80 217.157.196.220 80 tcp

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Carsten Suurland

Dato : 12-01-03 17:14

Hej Jørn

Ja netop... (Altså IP'en)
Så er den ikke statisk eller hvad?

Og min router er en Zyxel...

/Carsten

Fra : Jørn Andersen

Dato : 13-01-03 03:21

On Sun, 12 Jan 2003 17:13:41 +0100, "Carsten Suurland"
<removethiscarsten@suurland.dk> wrote:

>Ja netop... (Altså IP'en)
>Så er den ikke statisk eller hvad?

Joh, det er den sikkert nok i praksis. Din IP bliver godt nok udgivet
af en DHCP-server, men du vil få den samme hver gang du logger på.

>Og min router er en Zyxel...

OK, den kender jeg ikke. Det bedste er nok at spørge videre i
CyberCity's interne gruppe, som hedder:

Good luck!

--
Jørn Andersen,