Create table
Fra : :o\)

Dato : 11-01-03 21:06

Hej NG

Hvordan kan man oprette en tabel i en database når databasen først ligger på
serveren?

Bruger: ASP, SQL, M$ Access

Jeg har brug for at oprette tabeller i en db. Dette skal ske efter db'en er
lagt på serveren. Altså formentligt med SQL sætninger. Men er det muligt?

Takker

p_ole@mobilixnet.remove.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 11-01-03 22:22

"" <p_ole@mobilixnet.nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Hvordan kan man oprette en tabel i en database når databasen først ligger

Jeg kender ikke access så godt, så jeg kan ikke direkte svar på dit
spørgsmål.
Men hvad skal du bruge det til? Mange gang er den "korekte" løsning istedet
at lave en parringstabel og noget join.

Anders Lund
AndersGED@zaim.dk
fjern geden fra min email adresse

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-01-03 22:28

On Sat, 11 Jan 2003 21:06:06 +0100, ":o\)"
<p_ole@mobilixnet.nospam.dk> wrote:

> [...]
>lagt på serveren. Altså formentligt med SQL sætninger. Men er det muligt?

- skulle hjælpe dig i gang. Ellers prøv Access's hjælp - især Access
97 har en glimrende og lettilgængelig hjælpe-funktion.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-01-03 12:01

"" <p_ole@mobilixnet.nospam.dk> wrote
> Hvordan kan man oprette en tabel i en database når databasen først ligger

> serveren?

Nå er der blevet sagt at du kan bruge SQL og det vil jeg da også anbefale at
du gør.

Men når det er sagt skal det også siges at det er muligt at bruge ADOX:

<http://www.4guysfromrolla.com/webtech/013101-1.shtml>

--
Jakob Andersen