IRQ problemer
Fra : Kasper

Dato : 11-01-03 17:50

HEj ng.
Får denne fejl hver gang jeg starter mit system op (debian woody):
Spurious 8259A interrupt: IRQ7. Er det mit hardware der konflikter eller
er det forkerte drivere eller hvad?
Hvor kan jeg se om mit hardware konflikter?

/Kasper

Fra : Heine Laursen

Dato : 12-01-03 00:49

"Kasper" <nospam@forme.dk> wrote in

> [...]
> er det forkerte drivere eller hvad?
> Hvor kan jeg se om mit hardware konflikter?

Sjovt. Jeg får nøjaktig samme fejl.

Du skulde vel tilfældigvis ikke have et ESC K7S5A bundkort?

Mit system har dog kørt ubeklageligt. Med undtagelse af at jeg ikke kan få
lydkortet til at virke!

Heine Laursen

Fra : Kasper

Dato : 12-01-03 00:58

On Sat, 11 Jan 2003 23:49:06 +0000, Heine Laursen wrote:

> "Kasper" <nospam@forme.dk> wrote in

> Sjovt. Jeg får nøjaktig samme fejl.
>
> Du skulde vel tilfældigvis ikke have et ESC K7S5A bundkort?

Nej, jeg har et Asus K7M, og det kører også upåklageligt mm. jeg vælger 24
bit opløsning - så vil den slet ikke starte x op.

> Mit system har dog kørt ubeklageligt. Med undtagelse af at jeg ikke kan få
> lydkortet til at virke!
Har du husket at melde din egen bruger ind i Audio gruppen?

Fra : Heine Laursen

Dato : 12-01-03 01:18

> Har du husket at melde din egen bruger ind i Audio gruppen?

Jeps.

<3e18d78d$0$47412$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>

Heine Laursen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 12-01-03 01:18

On 11 Jan 2003 23:49:06 GMT, Heine Laursen wrote:

> Sjovt. Jeg får nøjaktig samme fejl.

> Du skulde vel tilfældigvis ikke have et ESC K7S5A bundkort?

Sådan en får jeg også med mit ditto.

> Mit system har dog kørt ubeklageligt. Med undtagelse af at jeg ikke
> kan få lydkortet til at virke!

Det virker hos mig med ALSAs intel8x0-driver.

Mvh.

--
"Hmm, der er ikke særligt mange folk med Adam Sjøgren
elver-ører i denne her film!" asjo@koldfront.dk

Fra : Heine Laursen

Dato : 12-01-03 01:23

spamtrap@koldfront.dk (Adam Sjøgren) wrote in

> Det virker hos mig med ALSAs intel8x0-driver.

Jeg bruger ikke det indbyggede lydkort.

Heine Laursen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 12-01-03 01:31

On 12 Jan 2003 00:23:29 GMT, Heine Laursen wrote:

[ECS K7S5A]

> Jeg bruger ikke det indbyggede lydkort.

Oh, sorry.

Mvh.

Fra : Heine Laursen

Dato : 12-01-03 01:42

spamtrap@koldfront.dk (Adam Sjøgren) wrote in

fut dk.snak.snik

> On 12 Jan 2003 00:23:29 GMT, Heine Laursen wrote:
>
> [ECS K7S5A]

> Oh, sorry.

Jeg var misinformativ. (Hvis sådan et ord eksistere)

Heine Laursen

Fra : Martin Schultz

Dato : 12-01-03 12:13

Heine Laursen <gozar@myrealbox.com> writes:

> "Kasper" <nospam@forme.dk> wrote in

> Sjovt. Jeg får nøjaktig samme fejl.
>
> Du skulde vel tilfældigvis ikke have et ESC K7S5A bundkort?
Det board har jeg ingen problemer med.

> Mit system har dog kørt ubeklageligt. Med undtagelse af at jeg ikke kan få
> lydkortet til at virke!

Har du husket at patche din kerne eller hente en af de nye?

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Heine Laursen

Dato : 12-01-03 13:59

Martin Schultz <di020172@NO.SPAM.diku.dk> wrote in

> Har du husket at patche din kerne eller hente en af de nye?

Jeg køre med en hjemmebrykket kernel 2.4.20

Heine Laursen