Updatering
Fra : Anders Lund

Dato : 11-01-03 16:46

Jeg har en redhat 7.3 server, kørende. Den har overhovet inge problemer, så
jeg er en lykkelig mand. Men man skal jo updatere sin software engang
imellem.

Hvad behøver jeg at opdatere. Jeg har kun nogle få hulder igennem min
firewall (apache, mysql,wuftpd) Skal jeg så kun opdatere de programmer +
iptables. Eller er der andre ting, som kan indeholde sikkerhedshulder, og
derved gøre mit system usikkert?

Anders Lund
AndersGED@zaim.dk
fjern geden fra min email adresse

Fra : Bo Simonsen

Dato : 11-01-03 21:02

Anders Lund <andersGED@zaim.dk> writes:

> [...]
> iptables. Eller er der andre ting, som kan indeholde sikkerhedshulder, og

Medmindre du har lokale brugere på din maskine, bør du ikke bekymre dig
om andet end indgående services.

Jeg ville dog vælge en anden ftpd, wuftpd har haft mange fejl gennem
tiden, jeg tør dog ikke udtale mig om, dette skyldes design fejl, men
jeg ville aldrig vælge at bruge den.

Hvis du har php understøttelse på din webserver, sæt safemode on, så
undgår du at brugerne udfører evt. sikkerhedsbristede kommandoer på dit
system.

Men fut til dk.edb.sikkerhed

--
Fido via WWW (HARDSOFT_R23.PUB og SNAK_R23.PUB)
http://www.bulow.nu/fidonet/ifbb/

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 11-01-03 22:38

Du kan jo altid spejle Red Hat's opdaterings RPM filer og så køre en

rpm -f *.rpm

Så får du opdateret alt, hvad der er relevant at opdatere, som kommer
direkte fra Red Hat CD'en.

Hilsen,

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 11-01-03 23:50

Lars Dybdahl <lars@dybdahl.dk> writes:

> rpm -f *.rpm

Du mener:

rpm -F *.rpm
eller:
rpm --freshen *.rpm

Ikke? Min rpm 4.0.4 kender i hvert fald ikke -f.

--
Jacob - www.bunk.cc
Never trust anyone who says money is no object.

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 12-01-03 02:07

Jep.

Hilsen,