MS Windows
briani 27239
Logon problemer efter skift fra 'domainlog~
Fra : Rasmus Skov

Dato : 11-01-03 16:45

Det drejer sig om en w2k-maskine som normalt loger på en domæneserver.

Jeg havde så den med hjemme og ville skifte til workgrouplogon så jeg kunne
komme på mit hjemmenetværk, men mit alm domainlogon brugernavn og kode
virker ikke (hvilket nok er fordi der ikke længere er en domainserver til at
verificere oplysningerne).

Hvordan får jeg logget ind eller bare ændret den tilbage til domainlogon?

/rasmus
--
"Only wimps use tape backup. Real men just upload their important stuff on
ftp, and let the rest of the world mirror it." - Linus Torvalds

Fra : Jens

Dato : 15-01-03 09:50

"Rasmus Skov" <news@aey.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> verificere oplysningerne).
>
> Hvordan får jeg logget ind eller bare ændret den tilbage til domainlogon?

Log på som administrator, så kan du bøje bundkortet hvis du har lyst.
Hvis den domænecontroller har fortalt din w2k at du ikke må logge på lokalt
på din egen maskine får du ikke lov til det selvom DCèn ikke er i nærhedden.
Som regel er der ikke den begrænsning på admin kontoèn.
(men det er selvf. noget din netadmin har bestemt)

mvh Jens