Co2 igen igen
Fra : Dan Mortensen

Dato : 11-01-03 15:31

Hej,

Jeg leder stadig efter et sted at købe Co2 til akvariet til en fornuftig
pris. En 6kg flaske koster 2050 her i dk Samme fåes i sverige for 1200
SVK eller 2 kg i tyskland for 68 Euro. Problemet med de udenlanske er bare
de ikke kan genopfyldes i DK. Er teknisk Co2 (svejsegas) forøvrigt lige så
rent som det der sælges til fx. ølbrygning og akvarier ?

Jeg gætter på et forbrug på ca. 80 gram pr. måned for et 200l med mange
planter og godt lys.

MvH

DM

Fra : Fox On The Run \( 46~

Dato : 11-01-03 16:45

Prøv at gå en tur ned i din lokale superbrugs, der har de co2 flasker til
sodastream og jeg mener at prisen er omkring 100 kr.

--
Med Venlig Hilsen
Andersen

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 11-01-03 19:18

"Fox On The Run \( 4681 \)" <Herfoelge@Andersen.tdcadsl.dk> writes:

> Prøv at gå en tur ned i din lokale superbrugs, der har de co2 flasker til
> sodastream og jeg mener at prisen er omkring 100 kr.

For hvor meget ?

/Esben
--
More money is spent world wide on Chicago Bulls merchandise then
the entire economy of New Zealand.

Fra : Dan Mortensen

Dato : 11-01-03 19:23

"Esben Haabendal Soerensen" <esben@haabendal.dk> skrev i en meddelelse

> For hvor meget ?

Sodastream er 300mg men har en sjov ventil som er svær at få til at passe på
en trykregulator. Prisen er 150kr i Harald Nyborg.

/DM

Fra : Fox On The Run \( 46~

Dato : 11-01-03 20:40

Derfor ripper du bare en sodastream maskine og du har den trykeregulator som
du skal bruge.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-01-03 16:28

"Dan Mortensen" <dsm@post1.tele.dk> wrote in message

> Sodastream er 300mg

Det var godt nok ikke ret meget. Ryst en danskvand fra aldi - du får mer CO2
for under end krone!

vh
Jan

Fra : Fox On The Run \( 46~

Dato : 11-01-03 20:42

Som skrevet står så mener jeg der er 100 kr. men hvis det er indhold så står
der 3 kg. co2 på den.

--
Med Venlig Hilsen
Andersen

Fra : Dan Mortensen

Dato : 11-01-03 20:53

"Fox On The Run ( 4681 )" <Herfoelge@Andersen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3e20737f$0$231$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Som skrevet står så mener jeg der er 100 kr. men hvis det er indhold så
står
> der 3 kg. co2 på den.

Ja nu skrev jeg vist mg , men jeg er ret sikker på det må være 300 g co2,
en 3 kg's flaske er altså rimelig stor.

/DM

Fra : Fox On The Run \( 46~

Dato : 11-01-03 22:48

Har læst på flasken og det er 300 G, var bare næsten umuligt at se det , der
var på flasken, og der står 75,- kr. på flasken.

Fra : Tobester

Dato : 11-01-03 23:50

Teknisk CO2 er ret rent. Termen teknisk relaterer i praksis (det gælder i
alle tilfælde for oxygen) til flaskerne, der ikke skal overholde samme krav
som medicinske gasser. Gassen er ren. Og skulle der være små forureninger
ifh.t. medicinsk gas, så er de uden betydning i akvariesammenhænge...
Hvad angår ventilen fra en sodastream maskine til brug ved dosering, så er
det kun til brug ved fyldning af ex. reaktor, ikke som kontinuerlig
dråbetilførsel. Selv da er den svær at kontrollere.

God fornøjelse,