billeder, acces og asp hvordan ?
Fra : Morten Dall

Dato : 11-01-03 15:37

Hej alle, når jeg har en acces DB hvor der er et billede feldt i, hvordan
får jeg det vist på skærmen

jeg ved godt hvordan man conecter osv til Access så det er kun hvor dan man
får et billede vist, jeg spørger om

mvh Morten

Fra : Jakob Andersen

Dato : 11-01-03 17:34

"Morten Dall" <mrdall@knus.dk-slet-alt-efter-dk> wrote
> [...]
> får jeg det vist på skærmen
>
> jeg ved godt hvordan man conecter osv til Access så det er kun hvor dan

Er det et OLE-Objekt du har i databasen eller er det blot stien til filen?

--
Jakob Andersen

Fra : S

Dato : 11-01-03 20:25

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in message
> "Morten Dall" <mrdall@knus.dk-slet-alt-efter-dk> wrote

> man
>
> Er det et OLE-Objekt du har i databasen eller er det blot stien til filen?

Tja, nu skriver han det godt nok ikke, men mon ikke det er et OLE-object
(Billedfelt)?

/S

Fra : Morten Dall

Dato : 12-01-03 14:04

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> skrev i en meddelelse

> Er det et OLE-Objekt du har i databasen eller er det blot stien til filen?

ja det er et OLE object, det var for at være fri for at skulle oploade alle
de løse billeder, så man kun skulle oploade en fil nemlig DB filen

mvh Morten

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-01-03 14:35

> [...]
alle
> de løse billeder, så man kun skulle oploade en fil nemlig DB filen

Når vi snakker Access skal der _meget_ gode argumenter til for at ligge
binært data i databasen.

Access er jo filbaseret, og IIS skal derfor bruge indlæse databasefilen hver
gang den benyttes, og forestil dig hvor får billeder der skal til før du
sender IIS på overarbejde.

--
Jakob Andersen

Fra : Morten Dall

Dato : 12-01-03 15:40

> [...]
hver
> gang den benyttes, og forestil dig hvor får billeder der skal til før du

ok jeg laver det som link.

tak

mvh Morten Dall