MS Windows
briani 27239
Opgradere til XP
Fra : Lars Ninn

Dato : 11-01-03 10:11

Hej NG
Jeg står for at opgradere fra Windows 95 til XP- kan jeg nøjes med en
opgraderingsversion eller skal jeg investere i den fulde version af XP?

/Lars Ninn

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 11-01-03 10:28

> Hej NG
> Jeg står for at opgradere fra Windows 95 til XP- kan jeg nøjes med en
> opgraderingsversion eller skal jeg investere i den fulde version af XP?
>
> /Lars Ninn

Jeg mener du minimum skal have Win 98 installeret for at kunne opgradere til
XP, så enten skal du have fat i en orig. Win 98 eller også skal du købe den
fulde ver. af XP.

Ps. Jeg kan KUN anbefale at du køber den fulde ver.

Kenneth

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-01-03 11:37

"\(: MarlboroMan :\)"
<kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> skrev :

>Ps. Jeg kan KUN anbefale at du køber den fulde ver.

En opgraderingsversion er fuldt ud så god som en fuld version.

Den eneste forskel er at en opgraderingsversion under
installationen beder om at se en windowsversion, som giver ret
til at opgradere.

Her smider man blot en sådan version i cd-drevet og efter et
minuts tid, skal du så igen sætte den anden cd i.

Men, det kan ikke anbefales at opgradere en eksisterende
windowsinstallation og det er formentlig det du mener.

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 11-01-03 17:49

> [...]
>
> Men, det kan ikke anbefales at opgradere en eksisterende
> windowsinstallation og det er formentlig det du mener.

Helt enig - men en win 95 CD kan ikke bruges. Kræver min. 98 for at
få en opgradering.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-01-03 22:42

Johnny Nielsen wrote:

> Helt enig - men en win 95 CD kan ikke bruges. Kræver min. 98
> for at få en opgradering.

95SE kan muligvis benyttes - MS oplyser at man ikke kan benytte en "for
gammel version af windows 95".

--
ahw

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-01-03 22:44

Johnny Nielsen wrote:
> "Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en
> meddelelse

> Helt enig - men en win 95 CD kan ikke bruges. Kræver min. 98
> for at få en opgradering.

Jeg ser nu at det jeg skrev tidligere, desværre ikke passer- på en oversigt
over opgraderingsmuligheder, står der faktisk at men ikke kan opgradere fra
W95 - så sådan er det åbenbart.
--
ahw

Fra : Mose

Dato : 11-01-03 10:30

Det tog mig under et minut at finde denne - hvorfor du ikke selv har forsøgt
der, kan jeg ikke rigtigt forstå ...dovenskab ???

http://www.microsoft.com/Danmark/Products/Windows/windowsxp/guide/upgrade_pr
of.asp

Mose

Fra : Per S. Christensen

Dato : 14-01-03 22:33

On Sat, 11 Jan 2003 10:11:14 +0100, "Lars Ninn"
<lars.ninn@mobilixnet.dk> wrote:

>Hej NG
>Jeg står for at opgradere fra Windows 95 til XP- kan jeg nøjes med en
>opgraderingsversion eller skal jeg investere i den fulde version af XP?

>/Lars Ninn

På det fulde box produkt står der at den er til PC'er uden windows
eller til PC'er med windows 95.
For at have ret til en opgradering kræves det at du har win98 eller
nyere.

Venlig hilsen

Per Sortkær Christensen