Farve på hyperlinks
Fra : Sights of Nature

Dato : 08-03-01 22:41

Hvordan bestemmer jeg fraven på nine links når jeg kun har mulighed for at
skriv den i simple HTML nu ser den sådan ud:

:<a href="http://www.sightsofnature.dk"target="_blank">Sights of
Nature.dk</a>

-----------
med venlig hilsen

Ken

Sights of Nature

http:\\www.sightsofnature.dk

Fra : Rasmus Weber

Dato : 09-03-01 00:01

<snip>
| Hvordan bestemmer jeg fraven på nine links når jeg kun har mulighed for at
| skriv den i simple HTML nu ser den sådan ud:

> [...]
</snip>

Det angiver du i din <body>
Feks <body link="#009999">

--
-Rasmus Weber
weber@we-st.dk

Fra : Mikael Nielsen

Dato : 09-03-01 14:06

>"Hvordan bestemmer jeg fraven på nine links når jeg kun har mulighed for at
>skriv den i simple HTML nu ser den sådan ud:

> [...]

For lige at uddybe det Rasmus skrev: Du vil sikkert også gerne bestemme
hvordan de aktive og de tidligere besøgte links ser ud. I det tilfælde skal
koden se således ud: <body link="#009999" alink="#009999" vlink="#009999">

vlink er altså lig med visited, og alink er lig med active.

Du kan også gøre det lidt mere avanceret ved at bruge style tags. Så kan du få
linket til at skifte farve når musen kører henover. Se følgende:

<!--

a:link
{
text-decoration: none;
color: blue;
}

a:visited
{
text-decoration: none;
color: blue;
}

a:active
{
text-decoration: none;
color: blue;
}

a:hover
{
text-decoration: underline;
color: red;
}

Her er linket normalt blåt, men når man trækker musen henover bliver det rødt
med en streg under.

Håber det hjalp,

med venlig hilsen

Mikael Nielsen
csmini@mail1.stofanet.dk

Fra : Kjaer og Monsson

Dato : 09-03-01 15:15

Mikael Nielsen <csmini@mail1.stofanet.dk> skrev:
> <!--

> [...]

Lige et hint: Brug CSS'en til layoutet. Den anden metode virker men er
forkert ifølge W3C. (http://www.w3.org)

Hilsen Peter

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-03-01 20:40

Fri, 09 Mar 2001 14:14:31 GMT, skrev "Kjaer og Monsson"
<kjarmons@worldonline.dk>:

Klart, man bør bruge CSS i dag.
Dog, en lille detalje, rækkefølgen hvordan angiver links er ikke helt
ligegyldig, under uheldige virker det ikke korrekt, hvis rækkefølgen
ikke er link - visited - hover - active, især er det vigtigt at active
kommer til sidst.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Sights of Nature

Dato : 10-03-01 00:15

Ok !