Masoniteplader på gulv
Fra : w e b w o m a n

Dato : 10-01-03 21:41

Jeg overvejer at lægge masonoiteplader på et gulv, som efterfølgende skal
forsynes med stavmosaik. Har været i i gang med at spartle - på anvisning
fra Bauhaus. Men det viser sig nu - en uge senere - at spartelmassen ganske
enkelt ikke hænger ved gulvet.

Og jeg er nervøs for, om det eksisterende gulv er plant nok til at lime på.

En gang masoniteplader forekommer mig at være den hurtigste og nok mest
sikre løsning.

Spekulerer nu på.. kan man mon leje en "pistol" til at sømme dem fast med?
Og ved nogen hvor og hvor meget det i givet fald koster... bare så jeg ikke
skal bruge hele min lørdag formiddag på at ræse mellem byggemarkeder i Århus
og omegn?

Mvh. Lisbeth

Fra : Per H

Dato : 10-01-03 22:55

On Fri, 10 Jan 2003 21:40:55 +0100, "w e b w o m a n" <anaeitis_nospam
@pc.dk> skrev:

>Jeg overvejer at lægge masonoiteplader på et gulv, som efterfølgende skal
>forsynes med stavmosaik. Har været i i gang med at spartle - på anvisning
>fra Bauhaus.

Jeg troede kun at de solgte varene.

Er det stave med klæber på?

>En gang masoniteplader forekommer mig at være den hurtigste og nok mest
>sikre løsning.
>
>Spekulerer nu på.. kan man mon leje en "pistol" til at sømme dem fast med?
Pistol til masunitplader, tror jeg ikke findes,

>Og ved nogen hvor og hvor meget det i givet fald koster... bare så jeg ikke
>skal bruge hele min lørdag formiddag på at ræse mellem byggemarkeder i Århus
>og omegn?
Drop det med at fræse fra sted til sted. lej det første bedste sted,
og få klaret den lille opgave. Du bruger formeget tid og benzin
ellers.

Vh Per

Fra : w e b w o m a n

Dato : 10-01-03 23:06

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg troede kun at de solgte varene.

Tjooo.. de solgte mig den vare, de mente jeg skulle bruge.
Fakta er dog, at skidtet ikke dur til et trægulv.

> Er det stave med klæber på?

Nope.. der skal smøres lim på underlaget og så skal stavene lægges. Har
gjort det for år tilbage i stuen med flot resultat. Nu gælder det køkken og
entré.

> Drop det med at fræse fra sted til sted. lej det første bedste sted,
> og få klaret den lille opgave. Du bruger formeget tid og benzin
> ellers.

Jamen det er jo lige præcis også det jeg vil undgå.... at fræse afsted fra
sted til sted. *S*

Vil lige præcis gerne bruge mindst mulig tid på at finde materialerne, så
jeg har mest mulig tid at arbejde i *S*

Vil med andre ord bare gerne sikre mig, at jeg kan nøjes med at køre hen et
sted, hvor de både sælger masonite OG udlejer en sømpistol. *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Per H

Dato : 10-01-03 23:40

trælasten

Vh Per

Fra : Martin Christiansen

Dato : 11-01-03 01:10

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Pistol til masunitplader, tror jeg ikke findes,

Brug f.eks. en klammepistol. Man kan da også få alm. sømpistoler til små
søm. Man skal blot sørge for at få en til de korrekte søm (søm med hoved).

Men ellers brug en klammepistol. Husk at sømme min. pr. 10x10 cm.

Det letteste er vel at leje en på gas, så man undgår kompressoren.

Mvh - Martin