Password generator
Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 10-01-03 18:20

Er der nogen der har set et script et sted der kan generere passwords?

Jeg har set et på
http://activedeveloper.dk/community/members/tools/password.asp?mode=generate
(kræver medlemskab, ( er gratis))men jeg vil gerne have koden at se. Det er
ikke nødvendigt med muligheden for at ændre i antal tegn og antal passwords.
Bare man kan få autogenereret et pwd.

En stump kode eller et link modtages med glæde.

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-

http://www.cmnielsen.dk ICQ: 25308942
Destiny is not a matter of chance it is a matter of choice

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 10-01-03 18:28

"Christian M. Nielsen" <christian@(REMOVE)cmnielsen(DOT)dk> wrote in message
> Er der nogen der har set et script et sted der kan generere passwords?

> En stump kode eller et link modtages med glæde.

så snart man har skrevet et idlæg finder man det man ledte efter

http://www.4guysfromrolla.com/webtech/tips/t011100-1.shtml

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 10-01-03 18:39

og endnu bedre

http://www.planet-source-code.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=6824&lng
WId=4

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-01-03 18:38

Christian M. Nielsen skrev:

> Er der nogen der har set et script et sted der kan generere
> passwords?

Jeg plejer at benytte MSSQL-funktionen NEWID(), som regel dog
afkortet med Left.

I ren asp kan mam bruge følgende:
<%
    Function getGUID()
         Dim myTypeLib
         Set myTypeLib = Server.CreateObject("Scriptlet.Typelib")
         getGUID = myTypeLib.guid
         Set myTypeLib = nothing
    End Function
    Dim strGUID
    strGUID = getGUID()
    response.write strGUID
%>

Et fuldt GUID er langt - her er et eksempel:
   5BDC4C9C-F2EE-4D1A-B3A4-AFF594B9390D
- men man kan jo nøjes med at tage de første 5-10 tegn.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 10-01-03 18:57

Jens Gyldenkærne Clausen wrote :

> [...]
>
> Et fuldt GUID er langt - her er et eksempel:
> 5BDC4C9C-F2EE-4D1A-B3A4-AFF594B9390D
> - men man kan jo nøjes med at tage de første 5-10 tegn.

ved du tilfældigvis også, om der findes en tilsvarende funktion i .Net ?

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk - http://asp-faq.dk
Skriv venligst under det du svarer på og skær det overflødige væk.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 10-01-03 19:12

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> wrote
> ved du tilfældigvis også, om der findes en tilsvarende funktion i .Net ?

Har du kigget i System.Guid

eks:

System.Guid mitGUID = System.Guid.NewGuid();
Console.WriteLine(mitGUID.ToString());

--
Jakob Andersen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 09-02-03 22:39

> [...]

> Et fuldt GUID er langt - her er et eksempel:
> 5BDC4C9C-F2EE-4D1A-B3A4-AFF594B9390D
> - men man kan jo nøjes med at tage de første 5-10 tegn.

ved du noget om udfaldsrummet af denne generator ? Er den ligeligt
fordelt indenfor de 32 tegn - dvs noget i retning af 168 bits ? Jeg har
overvejet at bruge den som unik-id generator ifb en tabel i en mySQL-
database, men hvis jeg risikerer i tide og utide at den laver ids, der
allerede er "optagede", så er det ikke helt besværet værd ?

--
Jesper Stocholm - www.stocholm.dk - www.asp-faq.dk
** De andre siger, at han er 16 **

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-02-03 23:25

Jesper Stocholm skrev:

> ved du noget om udfaldsrummet af denne generator ?

Nej - desværre.

Men jeg ved at guids generelt garanterer en temmelig høj sikkerhed
for unikke værdier. Du kan sikkert google dig frem til mere
nøjagtig information.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 10-01-03 19:38

Jeg har engang fået strikket denne her sammen:
> Er der nogen der har set et script et sted der kan generere passwords?

<%
Function GetRndNum( lower, upper )
Randomize
GetRndNum = Int((upper - lower + 1) * Rnd + lower)
End Function

Function GetRndChar()
Dim Chars
Chars = " 0123456789abcdefghijklmnopqrstuvwxyzABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ"
GetRndChar = Mid(Chars, GetRndNum(0, Len(Chars)) + 1 , 1)
End Function

Function GenPassword( length )
Dim strPassword
strPassword = ""
For i = 1 to length
strPassword = strPassword & GetRndChar()
Next
GenPassword = strPassword
End Function
%>