Trådløs alarm.
Fra : Erik Hansen

Dato : 10-01-03 17:30

Hejsa.

Jeg har tænkt mig at få elektronisk alarm i min hjem. Jeg har være hos
den lokale låsesmed fordi jeg også skal have nye låse i mine dører.

Låsesmeden anbefalede (det var det eneste han havde) en alarmtelefon
fra http://www.scanbit.dk

Alle sensorer er trådløse, så det er jo nemt at installere, da der
ingen kabelføring er.

Det jeg tænkte på, er om en trådløs alarm er lige så stabilt som et
alarmanlæg hvor sensorer er forbundet med ledninger.?

Jeg har regnet ud at jeg skal ca bruge for 3.500.- for at sikre mine
rum, og det er jo forholdvis billigt, men er det - det værd.?

Jeg har også kikket på http://www.gripo.dk som min lokale byggemarked
sælger, der kan man fået et trådløst anlæg eller et med
ledningsføring. Er det noget værd.?

--
....::Hilsen Erik

Fra : Kim

Dato : 10-01-03 17:55

> Det jeg tænkte på, er om en trådløs alarm er lige så stabilt som et
> alarmanlæg hvor sensorer er forbundet med ledninger.?

Nej, det bliver det aldrig. Dog kan man med visse tekniker gøre det mere
sikkert.

Det største problem ved trådløse anlæg er radiostøj. Især på 433MHz båndet
ligger der efterhånden meget støj. Sørg derfor at få en alarm som benytter
868MHz. Her er der langt mindre støj.

Et andet problem ved trådløse anlæg er jamming. Det er forholdsvis let at
jamme dem så sørg for at få en alarm som kan detektere jamming.

Sørg desuden for at alarmen har supervision. I et anlæg med supervision
sender alle detektorerne et "jeg-er-her-stadig" signal til alarmen. Du kan
så indstille på alarmen hvor længe detektorerne må udeblive. I anlæg med
to-vejs kommunikation vil alarmen sende en forespørgsel til en detektor hvis
den udebliver.

Mvh Kim

Fra : Per H

Dato : 10-01-03 18:54

On Fri, 10 Jan 2003 17:55:07 +0100, "Kim" <kim.b@REMOVEmail.dk> skrev:

>Nej, det bliver det aldrig. Dog kan man med visse tekniker gøre det mere
>sikkert.

har du et godt sted at handle?

Vh Per

Fra : Kim

Dato : 12-01-03 11:27

> har du et godt sted at handle?

Jeg arbejder i alarmbranchen så jeg har ikke så stort en behov for at
handle..
Mvh Kim

Fra : Per H

Dato : 10-01-03 18:05

On Fri, 10 Jan 2003 17:30:28 +0100, Erik Hansen
<jeg_oplyser_ikke_min_rigtige_mail00@mail.dk> skrev:

>Låsesmeden anbefalede (det var det eneste han havde) en alarmtelefon
>fra http://www.scanbit.dk

har du set rumalarmerne her.

www.dss.nu

men ham har meget mere end det viste.
Hils fra mig.

Vh Per

Fra : edob

Dato : 10-01-03 21:18

Hej NG

Prøv at se www.keas.dk , de har internetbutik og sælger både trådløse og
trådførte anlæg.

Har netop købt et Scantronic anlæg trådført hos nævnte firma. Jeg er ved at
lægge sidste hånd på installationen og forventer opstart i morgen. 13 stk.
trådførte vindue/døre detektorer og en PIR. 2 indvendige stressalarmer og
en udendørs sirene og udendørs blitzlampe. Er ret spændt på at få det
startet op.

V.H. Frank

Fra : Erik Hansen

Dato : 12-01-03 09:39

>Prøv at se www.keas.dk , de har internetbutik og sælger både trådløse og
>trådførte anlæg.

Endelig en ordentlig hjemmeside der beskriver lidt omkring alarmer,
det har jeg virkelig manglet. Jeg tror at jeg vil holde mig til et
trødført anlæg, for jeg har nem adgang til loftet så ledningsføringen
er ikke så slem.

> [...]
>trådførte vindue/døre detektorer og en PIR. 2 indvendige stressalarmer og
>en udendørs sirene og udendørs blitzlampe. Er ret spændt på at få det

Hvordan er opstartet gået, som forventet.?

Når jeg nu får mig en alarm, hvordan er det så med den udvendige (og
indvendige) sirene. Må de hyle hele tiden, eller må de kun i en
begrænset periode.?
Hvis de hyler i en begrænset periode, hvad så når de holder op med at
hyle, og tyven evt. har brudt et vindue op hvor der sidder en
kontakt.?

Er der nogen regler for det. Jeg har haft besøg af en
sikringskonsulent, og han fortalte at sirenen hyler ind til den
manuelt bliver stoppet. Hvis jeg nu er på ferie og kommer hjem en ugen
efter, så står den jo også hyler i en uge.? Det virker ikke
rigtigt/lovligt.?

--
....::Hilsen Erik

Rigtige e-mail adresse findes på
http://home1.inet.tele.dk/ehh/e-mail.gif

Fra : Kim

Dato : 12-01-03 11:25

> [...]
> det har jeg virkelig manglet. Jeg tror at jeg vil holde mig til et
> trødført anlæg, for jeg har nem adgang til loftet så ledningsføringen

God idé

> Når jeg nu får mig en alarm, hvordan er det så med den udvendige (og
> indvendige) sirene. Må de hyle hele tiden, eller må de kun i en
> begrænset periode.?

Loven siger (som regel, dette kan variere i de forskellige politikredse) at
den udvendige sirene må køre i 3 minutter mens den indvendige må køre indtil
alarmen bliver frakoblet. Spørg din lokale sherif så der ikke bliver nogle
problemer.

> Hvis de hyler i en begrænset periode, hvad så når de holder op med at
> hyle, og tyven evt. har brudt et vindue op hvor der sidder en
> kontakt.?

Du har på de fleste centraler mulighed for at benytte gentilkobling. Dette
bevirker at centralen automatisk gentilkobler efter endt sirenetid. Hvis
tyven herefter aktiverer en anden gruppe vil centralen gå i alarm igen.

Mvh Kim.

Fra : John Jessen

Dato : 10-01-03 23:40

> Jeg har tænkt mig at få elektronisk alarm i min hjem. Jeg har være hos
> den lokale låsesmed fordi jeg også skal have nye låse i mine dører.

Hvis jeg var dig ville jeg købe den billigste Falck-Securitas alarm pakke som du p.t. nærmest får smidt i nakken. Godt nok har du så
et månedligt abbonnent, men du får aldrig indbrud for tyven går videre til et hus uden alarm. Du undgår også fejlalarmer som følge
af en dårlig alarm / dårlig installation.

John