[Debian] Mysql lytter ikke på port 3306
Fra : Michael Andreasen

Dato : 10-01-03 16:20

Debian/testing:

netstat -vatn | grep :3306

giver intet resultat. Kan man få den til at lytte på denne port? Min RH boks
viser

tcp 0 0 0.0.0.0:3306 0.0.0.0:* LISTEN

Er der nogen der kan hjælpe?

Mvh
Michael

Fra : Rene Pedersen

Dato : 10-01-03 16:23

> Er der nogen der kan hjælpe?

Debian har slået netværkssupport fra i /etc/mysql/my.cnf...

Best regards
Rene Pedersen

Fra : Rene Pedersen

Dato : 10-01-03 16:27

> Debian har slået netværkssupport fra i /etc/mysql/my.cnf...

# The skip-networkin option will no longer be set via debconf menu.
# You have to manually change it if you want networking i.e. the server
# listening on port 3306. The default is "disable" - for security reasons.
skip-networking

Så prøv at udkommentere den sidste af ovenstående linier, og genstart MySQL.

Best regards
Rene Pedersen

Fra : Michael Andreasen

Dato : 10-01-03 16:33

"Rene Pedersen" <rene@eculture.dk> wrote in message

> [...]
> skip-networking
>
> Så prøv at udkommentere den sidste af ovenstående linier, og genstart

Ja det var det.. nu virker det.. tak for hjælpen

Mvh
Michael