tisse i bukserne
Fra : Forrest Gump

Dato : 10-01-03 15:50

Hejsa !
Min datter på 3 har nu i 4 mdr. været uden ble , og har i denne periode
sammenlagt tisset i bukserne og i sengen max. 5 gange. Nu er hun så lige
pludselig kommet ind i en periode , hvor hun tisser i bukserne op til 3
gange dagligt, dog ikke i sengen. Min mand og jeg prøver at forklare hende ,
at hun skal sige til i god tid. Men hun når til det punkt , hvor hun siger ,
jeg skal tisse og herefter går det galt.
Kan det mon bare være en dårlig overgang , hun er midt i. Eller glemmer hun
det ? !
Er der nogen der kender til dette ? jeg er åben for gode råd ! ??

Hilsen Anna

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 10-01-03 16:02

Hej

Forrest Gump wrote:
> [...]
> det ? !
> Er der nogen der kender til dette ? jeg er åben for gode råd ! ??

Begge mine har haft det ligesådan (nu 3 og 5 år)
Det er ret almindeligt at de får "tilbagefald", det går over, lad være
med at gøre et stort nummer ud af det. På den her årstid kan det ikke
være særligt rart, så mon ikke hun ret hurtigt bliver bevidst igen.

Marianne Feddersen

Fra : Dorthe

Dato : 10-01-03 16:01

On Fri, 10 Jan 2003 15:49:59 +0100, "Forrest Gump"
<michael.t.nielsen@mail.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>det ? !
>Er der nogen der kender til dette ? jeg er åben for gode råd ! ??

Hej Anna.

Hun kan have fået blærebetændelse - ( børn mærker nødvendigvis ikke
smerte) så et OBS på det !

Der er for nogen børn svært at "holde sig" - hvis det er koldt.

Ja ..opstarten til at gå med ble kan nemt have nogle tilbagefald.

Prøv evt. med en "fast" tissetid - uden pres -" bare lige for at se om
du kan tisse et par dråber" - inden vi skal spise - læse ol.

Vigtigst af alt .. ingen focus på "problemet" , da det også kan være
det hun søger.
Kærligst Dorthe

Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-01-03 16:29

> Prøv evt. med en "fast" tissetid - uden pres -" bare lige for at se om
> du kan tisse et par dråber" - inden vi skal spise - læse ol.

en rigtig god ting... min søn er 3 og har været uden ble siden han var 2 og
jeg gør stadigvæk det jeg indimellem "tvinger" ham på toilet - eksempel -
når jeg går i seng og han sover, så løfter jeg ham lige ud på wc'et og
støtter ham mens han sidder der og han vågner dårligt, men han får tisset en
tår og det holder så til næste formiddag. nu kan jeg forstå i ikke havde
natproblemer, men gør det osse sån til dagligt... inden hun skal ud med alt
sit vintertøj - så lige på tønden og inden i skal ud og handle etc. hvis hun
ikke skal så "tving" hende... well i ved hvad jeg mener
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : dkwM327

Dato : 12-01-03 13:43

"Forrest Gump" skrev d. 10-01-03 15:50 dette indlæg :
> [...]
glemmer hun
> det ? !
> Er der nogen der kender til dette ? jeg er åben for gode råd ! ??

Hej Anna.
Det er helt ærligt et helt naturligt problem du her er udsat for, og det
løses på en helt naturlig og fredelig måde.

Du er meget velkommen til at sende mig en mail, så skal jeg hjælpe dig
med løsningen.

Du kan også læse dig til løsningen, men det vil jeg vende tilbage til,
så vidt du er interesseret i min hjælp.

De bedste hilsner
Steen
e-mail: steen.hansen@dk2net.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Nette

Dato : 12-01-03 14:15

"dkwM327" wrote in message
> [...]

> med løsningen.
>
> Du kan også læse dig til løsningen, men det vil jeg vende tilbage til,

Hej Steen.

Jeg er da lidt nysgerrig efter, hvad det er du vil hjælpe Anna med her?
For mig at se, er der faktisk ingen problemer.

Jeg arbejder i daginstitution og det er faktisk utrolig mange børn, jeg har
haft der, som et stykke tid efter at de har smidt bleen, begynder at tisse i
bukserne.
Ud af, ja jeg ved virkelig ikke hvor mange, er der kun EEN der har fået
konstanteret en sygdom, der gør, at hun ganske enkelt bare tisser, når hun
gør det. - Og så selv om hun lige har været på toilettet.
Jeg kan derfor kun sige det er ganske almindeligt og tilslutter mig klart de
andre bud herinde om at huske at få hende tisset af, følge hende ud inden
mor og far går i seng osv. Og også at det ikke må komme til at virke som et
nederlag for hende.
Men jeg er da meget interesseret i at høre, hvad det er du mener, der skal
til, for at afhjælpe en sådan situation?

Nette

Fra : Brian Christensen

Dato : 12-01-03 14:50

Forrest Gump wrote:
> [...]
> det ? !
> Er der nogen der kender til dette ? jeg er åben for gode råd ! ??

Hej Anna

Det er måske vigtigt at huske at børn først lære at kontrollere
musklerne (til at holde sig) når de er 6 år gamle !! Læg dertil hvor let
det er at glemme, så har du "problemet"/vanen. Vaner er svære at
fralægge sig.
Efter min bedste overbevisning, så skal der slås koldt vand i blodet. At
tvinge barnet til det ene eller andet omkring pottetræning er efter min
mening en dårlig indlæringsmetode. Sørg hellere for at vejen er banet
til toilettet, så man kan komme til når man skal! Lær dit barn hvordan
de håndterer at have tisset i bukserne, så bliver det "kun" vådt og
varmt, og ikke flovt og forfærdeligt

mvh
Brian