Check all checkboxes
Fra : Lars Bo Jensen

Dato : 10-01-03 12:59

Hvorfor virker dette ikke:

function makeCheck(thisForm,checkboxlength,checkboxesname) {
for (i=0; i<checkboxlength; i++){
thisForm.checkboxesname[i].checked=true;
}
}

med kaldet
<input type="button" value="Check"
onclick="makeCheck(this.form,transcheck.length, 'checkboxenesnavn')">?

Hvis jeg skriver checkboxenes navn i javascriptet:

thisForm.checkboxenesnavn[i].checked=true;

virker det. Men jeg vil gerne kunne bruge funktionen flere steder og derfor
kunne kalde den med disse argumenter. Jeg får fejlmeddelelsen, at
checkboxesname er null eller ikke et objekt. Variablen checkboxesname kan
skrives ud i scriptet, så den må ikke være et objekt. Hvordan løser jeg det?

Lars Bo Jensen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 10-01-03 14:17

"Lars Bo Jensen" <larsbo@ithum.sdu.dk> writes:

> Hvorfor virker dette ikke:
>
> function makeCheck(thisForm,checkboxlength,checkboxesname) {
> for (i=0; i<checkboxlength; i++){
> thisForm.checkboxesname[i].checked=true;

Her går det galt.
"checkboxesname" er en variabel der indeholder navnet. Som du skriver
det skal elementet hedde "checkboxesname".

Prøv i stedet med
thisForm[checkboxesname][i].checked=true;

> Jeg får fejlmeddelelsen, at
> checkboxesname er null eller ikke et objekt.

Svag fejlbesked. Det er thisFrom.checkboxesname der er undefined
(altså ikke et objekt) fordi der ikke er et element i den form som
variablen thisForm peger på, med navn "checkboxesname".

Håber det hjælper.
/L

Fra : Lars Bo Jensen

Dato : 17-01-03 12:37