Deling af filer !
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 10-01-03 09:17

Hej

Jeg har en maskine som kører windows XP
På denne har jeg lavet en lille appl. som har to knapper.
Den ene åbner en fil sådan:

Tf1:='C:\test.m'+#0;
Th1:=Windows.CreateFile(@Tf1[1],
GENERIC_READ+GENERIC_WRITE,
FILE_SHARE_READ+FILE_SHARE_WRITE,
NIL,CREATE_ALWAYS,

FILE_FLAG_DELETE_ON_CLOSE+FILE_FLAG_WRITE_THROUGH,0);
if Th1<>INVALID_HANDLE_VALUE then
begin
Memo1.Lines.Add('Åbnet første gang ');
end
else
begin
Memo1.Lines.Add('Ikke Åbnet første gang ');
end;

Den bliver åbnet, og slettet efter lukning.

Den anden knap gør dette:
Tf1:='C:\test.m'+#0;
Th2:=Windows.CreateFile(@Tf1[1],
GENERIC_READ+GENERIC_WRITE,
FILE_SHARE_READ+FILE_SHARE_WRITE,
NIL,OPEN_EXISTING,
FILE_FLAG_WRITE_THROUGH,0);
if Th2<>INVALID_HANDLE_VALUE then
begin
Memo1.Lines.Add('Åbnet anden gang ');
end
else
begin
Memo1.Lines.Add('Ikke Åbnet anden gang ');
end;

Når den første bruger FILE_FLAG_DELETE_ON_CLOSE kan en anden ikke åbne den.
Men på en Windows 98 / ME maskine, kan den godt !

Så læste jeg i hjælpen, at jeg skulle bruge: FILE_SHARE_DELETE, men så
bliver den ikke slettet efter lukning.

Nogen der ved hvorfor ?

Michael

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 10-01-03 20:10

"Michael Vilhelmsen" <smom22.remove_this_tekst@tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:lkvT9.32898

(...)
> Så læste jeg i hjælpen, at jeg skulle bruge: FILE_SHARE_DELETE, men så
> bliver den ikke slettet efter lukning.

FILE_SHARE_DELETE er ikke understøttet af 95/98/ME...Se
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/fileio/base
/createfile.asp