Er oliefarver på vandbasis anvendelige?
Fra : Niels P.

Dato : 09-01-03 20:36

Hej.

Har fået et sæt oliefarver på vandbasis i julegave (Winsor & Newton).
Er det noget der dur i praksis - eller hur?

--
Mvh.
Niels P.

Fra : Angelbo

Dato : 11-01-03 07:51

"Niels P." <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har fået et sæt oliefarver på vandbasis i julegave (Winsor & Newton).
> Er det noget der dur i praksis - eller hur?

Er du sikker på, at det er oliefarver, og ikke acrylfarver? Jeg har aldrig
hørt om oliefarver på vandbasis.

Mvh
Lisbeth

Fra : Pia Klit Lahrolm

Dato : 15-01-03 12:07

> Er du sikker på, at det er oliefarver, og ikke acrylfarver? Jeg har aldrig
> hørt om oliefarver på vandbasis.

Jeg har malet med vandbaseret oliemaling siden november 2000, og det
virker ubeklageligt...

Det er utroligt rart, at slippe for terpentin-lugten og at kunne
vaske/rense sine pensler i varmt vand og sæbe.

Umiddelbart ser holdbarhed, resutat og dækningsenve rigtigt godt ud.

Pia

Fra : Niels P.

Dato : 15-01-03 17:29

> [...]
> vaske/rense sine pensler i varmt vand og sæbe.
>
> Umiddelbart ser holdbarhed, resutat og dækningsenve rigtigt godt ud.

Tak for svar fra Dorthe og Pia.

--
Mvh.

Niels P.

Fra : Dorthe

Dato : 12-01-03 11:23

On Thu, 9 Jan 2003 20:36:08 +0100, "Niels P." <nospam@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>
>Har fået et sæt oliefarver på vandbasis i julegave (Winsor & Newton).
>Er det noget der dur i praksis - eller hur?

Tjek lige her på denne side - find den type du har fået - læs og kom
du så bare igang med maleriet. (Winsor & Newton er et yderste godt
produkt med en meget højt(godt) pigment indhold. Det er også et af de
dyreste produkter på det danske marked - men det er meget drøjt i brug
- jeg har selv en akvarel-æske - og den har holdt i snart 10 år med få
supleringer.
http://www.winsornewton.com/Main/Sitesections/EncycloSctn/ProductInfo/oilfrmst.html

Kærligst Dorthe

Fra : Dorthe

Dato : 12-01-03 11:46

wrote:

> [...]
>
>Har fået et sæt oliefarver på vandbasis i julegave (Winsor & Newton).
>Er det noget der dur i praksis - eller hur?

Hej Niels
Ovenstående ville være et godt indlæg i en undergrupper under
Fritid-kreativ/hobby.
Vi er en lille grupper, der arbejder for at fremme muligheden for en
sådan undergruppe. Kunne du tænke dig at være med, eller støtte os -
er du meget velkommen til at deltage i gruppen "Pyntekvisten" på
http://www.igroups.dk eller give os din kommentar her. På forhånd tak.
Kærligst Dorthe