Udføre handlinger på andre computere i et ~
Fra : Thomas P

Dato : 08-03-01 21:26

Jeg står i den situation at jeg mangler en metode til at udføre en handling
på flere forskellige computere på eén gang. Computerne er forbundne i et
lokalt netværk fuldstændig restriktionsfrit. Lad os nu bare sige der er 3
computere - com01, com02 og com03. Nu kunne jeg godt tænke mig fx at oprette
en ny registry-key på alle computerne ved navn "Hejsa". Et svar ville være
GULD værd (!)

--
- Thomas [blomme@post.com] [http://www.FlowCode.f2s.com]

Fra : Niels (niLLer)

Dato : 08-03-01 21:45

Just as I expected, Thomas P came up with this:

> [...]
>en ny registry-key på alle computerne ved navn "Hejsa". Et svar ville være

Hvis det handler om at lave registry keys, så prøv at se på TRegistry
objektet! Det har faktisk mulighed for at connecte til andre computere,
de andre computere skal bare have en registry-server kørende. Jeg ved så
ikke lige hvordan man får sådan en (vistnok en valgfri del af Windows
.
Hvis det er noget andet, så bliver det nok noget med at lave dit eget
klient og server program. Serveren kører på alle computerne og modtager
ordrer fra klient-programmet.

Niels (aka. niLLer)
--
e-mail: nmartin at iname dot com ICQ UIN: 50187323
http://www.niller.f2s.com/ - niLLer's pages (My programs, in English)

Fra : Thomas P

Dato : 08-03-01 21:52

ok ! Det skal jeg vist lige have undersøgt lidt Forresten, så faldt jeg
over noget i hjælpen, der bruger en unit ved navn objbrkr, nemlig
TServerItem. Desværre kan jeg ikke rigtigt få det til at funke, men måske
ville en eller anden hjælpe mig med at tage et kig på objektet !-)

--
- Thomas [blomme@post.com] [http://www.FlowCode.f2s.com]

Niels (niLLer) <nmartin@ispam.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3aa7eeee.9424517@news.12move.dk...

Fra : Niels (niLLer)

Dato : 08-03-01 21:56

> [...]

>TServerItem. Desværre kan jeg ikke rigtigt få det til at funke, men måske
>ville en eller anden hjælpe mig med at tage et kig på objektet !-)

Ja, det bliver så ikke mig! Det er et Enterprise-version only komponent,
det er har jeg ikke! Men hvis det ikke er alt for avancerede ting du vil
lave, så burde TClientSocket og TServerSocket være godt nok.

Niels (aka. niLLer)

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 08-03-01 21:53

"Thomas P" <blomme@post.com> wrote in message
> [...]
> på flere forskellige computere på eén gang. Computerne er forbundne i et
> lokalt netværk fuldstændig restriktionsfrit.
Du kan bruge client/server sockets. Så laver du en client som kan udføre
handlinger som den får sendt over forbindelsen.

Så laver du en evnetuelt multithreaded server med en "kommandofortolker" på.
F.eks. en simpel TEdit og en knap så når du skriver "deletefile
C:\windows\mitbillede.bmp" og trykker udfør så sender serveren kommandoen ud
til alle clienter og de udførere den så...

Jeg har smidt en stump kode(som ikke virker i et
indlæg(988pv0$k7d$1@news.inet.tele.dk) som du jo kan prøve at følge, hvis
nogen svarer så skulle resultatet gerne blive at serveren lytter på en given
port, når der kommer en forbindelse så starter den en funktion. Denne
funktion kunne nemt være at vente på at en TEdit blev fyldt og at der blev
trykket "Udfør"...

MVH
Thomas

Fra : Thomas P

Dato : 08-03-01 22:16

> Du kan bruge client/server sockets. Så laver du en client som kan udføre
> handlinger som den får sendt over forbindelsen.

Lyder interessant !

> [...]
ud
> til alle clienter og de udførere den så...

Endnu mere interessant, lige med den undtagelse at jeg ikke vil slette noget
Men et spørgsmål ville så lyde hvordan man kreerer en sådan
multithreaded server m. commandcompiler, som jeg mildest talt intet kender
til. Er det noget med, som Niels også nævner, TClientSocket og TServerSocket
?
--
- Thomas [blomme@post.com] [http://www.FlowCode.f2s.com]

Fra : Niels (niLLer)

Dato : 08-03-01 22:21

> [...]

>til. Er det noget med, som Niels også nævner, TClientSocket og TServerSocket?

Ja, jeg ville bruge de to komponenter. Serveren kærer i baggrunden og
lytter efter en forbindelse. Så pludselig kommer der en klient og
forbinder til den! Klienten sender så en kommando til serveren, serveren
parser, fortolker og udfører kommandoen, sender evt. et "gennemført"
eller "fejlede" signal tilbage til klienten og så disconnecter klienten.

Niels (aka. niLLer)

Fra : Thomas P

Dato : 08-03-01 22:35

Kræver det ikke at jeg har en server installeret på hver og eén computer ?
Der er cirka 18 der jeg skal bruge det...

--

nyhedsmeddelelse:3aa7f73a.11549284@news.12move.dk...

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 09-03-01 13:27

> Kræver det ikke at jeg har en server installeret på hver og eén computer ?

Jow, dit program skal selvfølgelig køre på alle de maskiner som skal modtage
kommandoerne..

MVH
Thomas

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 10-03-01 11:50

hej der......

jeg tror at du skulle tage og kikke lidt paa DCOM, det lyder som om det ville
være lykken for dig.........

venlig hilsen
Finn Bindeballe
FinnB@post6.tele.dk