besøgte links med css
Fra : Rasmus Kjær

Dato : 09-01-03 18:10

Jeg er ved at lave en side, hvor jeg gerne vil have de besøgte
links til at fremstå som de gjorde før besøget.

Jeg bruger koderne:

A{color: #AFAFAF; text-decoration: none;}
A:HOVER{color: #E28500; text-decoration: underline;}
A:VISITED{color: #AFAFAF; text-decoration: none;}

problemet er at jeg ikke kan få a.hover til også at gælde på de
besøgte links. De bliver med andre ord statiske!
Hvad gør jeg?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-01-03 19:15

Rasmus Kjær <r.kjaer@ofir.dk> skrev :

> [...]
>
>problemet er at jeg ikke kan få a.hover til også at gælde på de
>besøgte links. De bliver med andre ord statiske!

Bytter om på rækkefølgen, så visted kommer før hover.

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 10-01-03 12:50

> Bytter om på rækkefølgen, så visted kommer før hover.

Link-erklæringer skal komme i rækkefølgen link, visited, hover, active.

Mvh Steen

--
Steen Eiler Jørgensen
"No, I don't think I'll ever get over Macho Grande.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 10-01-03 12:57

"Steen Eiler Jørgensen" <oz1sejREMOVETHIS@get2net.dk> writes:

> "Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Link-erklæringer skal komme i rækkefølgen link, visited, hover, active.

Helt præcist, så må de komme i alle rækkefølger. Det er bare det at
hvis et element er både, fx, visited og hover, så vil den sidste
erklæring vinde. Link(ubesøgt link) og visited er naturligvis
uafhængige de de ikke begge kan matche på samme tid.

/L

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-01-03 13:26

"Steen Eiler Jørgensen" <oz1sejREMOVETHIS@get2net.dk> skrev :

>Link-erklæringer skal komme i rækkefølgen link, visited, hover, active.

Øhh ja, det er jeg ganske udmærket klar over, det er vel også det
jeg svarer (dog uden at nævne active).

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 10-01-03 13:35

> Øhh ja, det er jeg ganske udmærket klar over, det er vel også det
> jeg svarer (dog uden at nævne active).

Ja, og fuldstændig korrekt. Mit indlæg var ikke ment som en korrektion, men
som en uddybning

Mvh Steen