SQL Join
Fra : happycow-

Dato : 08-01-03 16:11

Hejsa,

Jeg sidder lige nu med to tabels som jeg gerne skulle have joinet til et:

Table1: Appointments
Table2: Jobs

Felter der skal hentes fra begge:

<tablename>StartTime
<tablename>EndTime

Dvs.

Appointments.AppointmentStartTIme
Appointments.AppointmentEndTime

og

Jobs.JobStartTime
Jobs.JobEndTime

Disse skulle gerne hentes ind i et recordset med felterne:

Feltnavn: | StartTime | EndTime |

Eksempel:

Table Appointments har f.eks rækkerne:

StartTime EndTime

Table Jobs har rækkerne:

StartTime EndTime

Slut recordsettet skulle slutteligt indeholde:

StartTime EndTime

Jeg kan ikke lige se hvordan det skulle kunne gøres. Bl.a. har jeg kigget i
begge mine ASP bøger, og på nettet, men uden held. Hvis nogen har en idé til
hvordan man gør det hører jeg meget gerne fra jer.

På forhånd tak

SWJ-

Fra : Jonas Skafte Jensen

Dato : 08-01-03 19:45

Det er ikke et JOIN men en UNION du er ude efter...

Noget i denne stil:

Select Felt1, Felt2 FROM T1
UNION
Select Felt3, Felt4 FROM T2