isolering på loft
Fra : Per H

Dato : 08-01-03 16:03

Hvor meget er det så lige at det kan betale sig at isolere på et
gammelt loft? der er ca 85 m2

Vh Per

Fra : Lars M. Pedersen

Dato : 08-01-03 16:36

Per H <phbyg@privat.dk> wrote in

> Hvor meget er det så lige at det kan betale sig at isolere på et
> gammelt loft? der er ca 85 m2

Jeg har ihvertfald fået min tilbygning godkendt med 200 mm i lofterne.

--
Venligst Lars
Hovedaftalen for gravhunde:

Fra : Martin Christiansen

Dato : 09-01-03 08:37

"Lars M. Pedersen" <larsKANEL@SNEGLtyf.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har ihvertfald fået min tilbygning godkendt med 200 mm i lofterne.

Vandrette eller skrå lofter..?

Mvh - Martin

Fra : Martin Christiansen

Dato : 09-01-03 08:36

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor meget er det så lige at det kan betale sig at isolere på et
> gammelt loft? der er ca 85 m2

Kravet i BR-S 98 er 250 mm i vandrette lofter og 200 mm i skrålofter.

Du kan beregne besparelsen på Rockwool's hjemmeside.

http://www.rockwool.dk/RW_isoler/besparelser/index.asp?tl=Besparelse%2Bi%2Bk
r.

Fra : Martin Christiansen

Dato : 09-01-03 08:49

"Martin Christiansen" <mc@city.invalid> skrev i en meddelelse

> "Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

Hvis det er et sommerhus er kravet i dag ca. 175 mm isolering. Både vandret
og skrå.

(Måske det sommerhus du skulle skifte tag på..?)

Mvh - Martin

Fra : Per H

Dato : 09-01-03 09:29

>Hvis det er et sommerhus er kravet i dag ca. 175 mm isolering. Både vandret
>og skrå.
>
>(Måske det sommerhus du skulle skifte tag på..?)

nej det er et andet sted. det er et gl hus vandret isolering.

det gamle skal sikkert ud først. Og jeg hader at isolere.

Det sku noget gud har skabt i vrede.
Men det er en gl kunde, så siger man jo ikke nej.

Vh Per

Fra : Lars M. Pedersen

Dato : 09-01-03 11:35

> nej det er et andet sted. det er et gl hus vandret isolering.
>
> det gamle skal sikkert ud først.

Sikkert såen en rigtig go gammel rockwool med 40 års pollen, jordfygning og
muselort

> Og jeg hader at isolere.

ditto

> Det sku noget gud har skabt i vrede.
> Men det er en gl kunde, så siger man jo ikke nej.

Du kan da forhåbentlig komme til fra oven ...eller hva? Der er kun ting der
er værre end at isolere, og det er at isolere opad

Fra : Martin Christiansen

Dato : 09-01-03 21:41

> Der er kun ting der
> er værre end at isolere, og det er at isolere opad

Ja, fy for f*****

Mvh - Martin

Fra : Hansii

Dato : 09-01-03 12:28

check denne her homepage. Der er et beregningsprogram der taler lidt om okonomien i det at få
isolering.

http://www.oestergaard-isolering.dk/

/Hansii

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 09-01-03 19:20

> Hvor meget er det så lige at det kan betale sig at isolere på et
> gammelt loft? der er ca 85 m2
>

> Vh Per

Du spørger hvad der bedst kan betale sig, her er et bud:

Jeg har tilladt mig at antage følgende: at det er et fladt loft med
sadeltag over, loftbjælker 100x200, forskalling, to lag gips, det
samlet areal er 85m2, og der fyres med olie.

Hvis du går fra 100mm til 200mm er der en årlig besparelse på 657 kr.
Hvis du går fra 200mm til 300mm er der en yderligere årlig besparelse
på 292 kr.
Hvis du går fra 300mm til 400mm er der en yderligere årlig besparelse
på 110 kr.

Du kan også selv hente programmet, det er godt.
Se mere her(under Rock U-værdi):
http://www.projekteringsnettet.dk/RW_Beregning.asp

Med træ hilsen
Philip Oest Møller

"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,
Unøjagtighederne kommer af sig selv."

Fra : Per H

Dato : 09-01-03 23:07

On 9 Jan 2003 10:20:21 -0800, philip2022@hotmail.com (Philip Oest
Møller) skrev:

> [...]
>på 110 kr.
>
>Du kan også selv hente programmet, det er godt.

Sagen er opgivet,
1. man kunne knap nok komme op på loftet.
2. der var ca 200 mm over det hele, og det var nyt isolering.
3. det var jo begrænset hvad der kunne spares pr år.

Men vi fandt ud af at det var ydervæggene der var iskolde.
Det var fra den tid hvor man ikke brugte isolering i væggene, så jeg
har forslået varmvæg. Det er jo også lidt nemmere at have med at
gøre.

Ellers tak for link og rådene

Vh Per

Fra : Hodja fra Pjort

Dato : 10-01-03 13:11

, så jeg
>har forslået varmvæg. Det er jo
>også lidt nemmere at have med at
>gøre.

Hej - hvad er varmevæg??

MVH Jon

Fra : Per H

Dato : 10-01-03 14:55

On 10 Jan 2003 12:11:12 GMT, Hodja fra Pjort <hodja@pjort.dk> skrev:

>, så jeg
>

>Hej - hvad er varmevæg??

det er en ca 45 mm plade man monterer på de indv. vægge, der er
monteret en 13 mm gipsplade på, som derefter skal spartles i
pladesamlingerne.

se danogips varmvæg.
Vh Per

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 10-01-03 21:24

> det er en ca 45 mm plade man monterer på de indv. vægge, der er
> monteret en 13 mm gipsplade på, som derefter skal spartles i
> pladesamlingerne.

Den fåes i 2 versioner. En med en noget "oppustet skum" på bagsiden og
en med rockwool. Det er kun den sidste der er i brandklasse 1 og må
anvendes i etagebyggeri.

Jeg har brugt sidstnævnte til at isolere ydermurene i en lejlighed med.

De hjalp mærkbart på både varme* og støj fra gaden. Det er meget nemt
gør det selv arbejde - op med isolerede stålprofiler (omhyggeligt udmølt
, op med pladerne. Og så eneste "problem" de har ikke "bløde kanter"
som almindelige gipsplader så der er knapt plads til armeringstape. 3
gange spartle og så noget glasfilt eller glasvæv.

* Specielt mærbart hvor vi havde en seng stående op ad ydermuren og hvor
jeg lå inderst

/A

Fra : Per H

Dato : 10-01-03 21:55

On Fri, 10 Jan 2003 21:23:41 +0100, "Anders Majland \(Replace DOT with
.. in address for reply by email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev:

>De hjalp mærkbart på både varme* og støj fra gaden. Det er meget nemt
>gør det selv arbejde - op med isolerede stålprofiler (omhyggeligt udmølt

Monter stålregel nr 1, og derefter pladen med et par skruer. Sæt
derefter stålregel nr 2 ind i pladen og bor den fast, i væggen, og
så pladen på. osv.

Jeg bruger 6x60 mm slagpluk( dem til forpaneler, med indbygget pluks

Vh Per

Fra : Per H

Dato : 10-01-03 22:00

> [...]

>Den fåes i 2 versioner. En med en noget "oppustet skum" på bagsiden og
>en med rockwool. Det er kun den sidste der er i brandklasse 1 og må

begge er klasse 1

http://www.danogips.dk/inderv_3/9_62_varmvaeg_nf.htm
klip

Danogips Varmvæg består af en 13 mm gipsplade med 30 mm
højisolerende, extruderet celleplast på bagsiden. De 2 lag er
sammenklæbet med en specialklæber, som har en dampspærrende effekt.
Brandteknisk er den indvendige overflade en klasse 1 beklædning, og
elementerne kan i.h.t. bygningsregelementet anvendes i
beboelsesbygninger og andre bygninger, der kan opføres efter samme
brandmæssige bestemmelser, såfremt højde fra terræn er maks. 10,8 m
til underkant af redningsåbning i øverste etage.
Til samling af elementerne anvendes Danogips Isoleringsstolper. Herved
undgås kuldebroer. Stolpen er 50 mm bred og er udført af samme
isoleringsmateriale som elementerne. Stolpens indvendige side er
forsynet med et profil af galvaniseret stål, hvortil elementerne
fastskrues. Stolperne har forborede huller, hvorigennem fastgørelsen
til den eksisterende konstruktion foretages.

Tekniske data

Plade type
30/13

Færdig monteret i mm