Problemer med login i SSH
Fra : Lausen

Dato : 08-01-03 14:20

Davs,

Når jeg prøver at logge på min RedHat 8.0 via SSH, så har jeg nogen
problemer.

Til at starte med virkede det uden problemer, men som et lyn fra enklar
himmel, så kunne jeg ikke komme på.

Det der sker er, at jeg for lov til at indtaste brugernavn og pass, og hvis
det er forkert, så kommer den også tilbage med det rigtige svar. Men hvis
det er rigtigt, så lukker den min session ned, og så er jeg smidt af.

Det skal siges at jeg bruger Putty som klient.

Venlig hilsen

Martin

Fra : Kim Emax

Dato : 08-01-03 14:26

"Lausen" <lausen@aragon.dk> wrote

> [...]
> det er forkert, så kommer den også tilbage med det rigtige svar. Men hvis
> det er rigtigt, så lukker den min session ned, og så er jeg smidt af.

er dine rettigheder korrekt? Virker det, hvis du sidder på selve maskinen?

--
Kim Emax

Fra : Lausen

Dato : 08-01-03 14:30

"Kim Emax" <news@remove-emax.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis
>
> er dine rettigheder korrekt? Virker det, hvis du sidder på selve maskinen?

Hej Kim.

Ja, det virker på selve maskinen, og der er ikke ændret ved rettighederne
siden det virkede.

Jeg har prøvet at få maskinen genstartet, og har tjekket at både FTP og
Webserver virker som det skal.

Håber der er nogen der har en go ide.

Martin Lausen

Fra : Kim Emax

Dato : 08-01-03 15:08

"Lausen" <lausen@aragon.dk> wrote

> Ja, det virker på selve maskinen, og der er ikke ændret ved rettighederne
> siden det virkede.

Altså når du sidder direkte på serveren (localhost), så kan du godt ssh til
den, f.eks. ssh localhost ? Men ikke, hvis du sidder på en windåse og har en
putty? Så prøv lige med en anden ssh klient, måske er den defekt. Hvis det
er samme bruger du prøver med, så er rettighedsproblemer udelukket...

> Jeg har prøvet at få maskinen genstartet, og har tjekket at både FTP og
> Webserver virker som det skal.

men det har ikke så meget med SSH at gøre Men du kan fra windåsen få fat
i din server via FTP og HTTP? Spørger for at udelukke routing fejl...hvis
ja, så tjek om du har en firewall på serveren, der ikke giver dig adgang på
port 22

--
Kim Emax

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 08-01-03 15:11

Lausen wrote:

> [...]
> det er rigtigt, så lukker den min session ned, og så er jeg smidt af.
>
> Det skal siges at jeg bruger Putty som klient.

Jeg mener at du kan tvinge putty til at holde session åben - så kan du
læse fejlmeddelsen.

Ellers må der være nogle logfiler du kan kigge i.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-01-03 16:42

"Lausen" <lausen@aragon.dk> writes:

> [...]
> det er forkert, så kommer den også tilbage med det rigtige svar. Men hvis
> det er rigtigt, så lukker den min session ned, og så er jeg smidt af.

Det lyder som om du har fejl i dine login filer. Har du pillet ved
nogen filer der starter med "."?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus