Længere string men stadig defineret længde~
Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 08-01-03 13:01

Hej

Jeg gemmer nogle records til filer og har derfor brug for at have en fast
størrelse på disse records. Det har jeg gjort ved at definere længden på
mine strings, arrays osv. Men hvad nu hvis jeg har en record med f.eks. en
ansistring i? Jeg har nemlig brug for at gemme en record der har en
ansi-string-variabel som skal kunne indeholde op til i hvertfald 4000 tegn.

Type
MyRec = record
long = ansistring[4000];
end;

virker i hvertfald ikke....

Nogen ideer? På forhånd tak.

MVH
Thomas

Fra : Lars B. Dybdahl

Dato : 08-01-03 17:12

Lav en array[] of char og lav så en PChar, der peger på denne.

Det gør det mere kompliceret at hente strings ud og ind af din record, men
der er simpelthen ikke support for det, du ellers prøver.

I øvrigt så er FILE OF RECORD en rimeligt forældet teknologi. Ikke at den
virker godt, for det gør det, men hvis du brugte et værktøj som f.eks.
DBISAM, ville du kunne meget mere, filerne ville fylde meget mindre (end
det, du pønser på nu), og du vil være meget mere fleksibelt stillet i dine
udviklingsopgaver.

Hilsen,

Lars Dybdahl.

--

Freelance programmør: http://dybdahl.dk/
Delphi brugergruppen DAPUG: http://dapug.dk/

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 08-01-03 18:42

"Lars B. Dybdahl" <Lars@dybdahl.dk> wrote in message
> Lav en array[] of char og lav så en PChar, der peger på denne.
> Det gør det mere kompliceret at hente strings ud og ind af din record, men
> der er simpelthen ikke support for det, du ellers prøver.
ok, det må jeg gøre så...

> [...]
> det, du pønser på nu), og du vil være meget mere fleksibelt stillet i dine

Njea, problemet er at det skal konverteres til en database så snart den
resterende del er færdig...Men den tid de problemer, det her skal kun virke
indtil jeg skal i gang med at udvikle databaseobjektet...

MVH
Thomas