kommunikation mellem to pop-up vinduer
Fra : Henrik Overballe

Dato : 08-01-03 10:49

Hej NG

Kan det lade sig gøre, at kommunikere mellem to åbne pop-up
vinduer? Det kan jo godt lade sig gøre mellem et alm.
browservindue og en pop-up. Jeg skal nemlig have overført en
værdi fra det ene pop-up til det andet. Nogen, som udmiddelbart
kan hjælpe?

mvh.
Henrik

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 08-01-03 19:02

Henrik Overballe skrev i news:avgs5f$m7f$1@sunsite.dk:

> [...]
> browservindue og en pop-up. Jeg skal nemlig have overført en
> værdi fra det ene pop-up til det andet. Nogen, som udmiddelbart

Jeg gider ikke lige at teste, men det skulle meget gerne kunne lade sig
gøre på samme måde som når du kommunikere mellem et "normalt" vindue og
et popup-vindue.

Hvis du åbner det ene popup-vindue med window.open('','pop1','') og det
andet med window.open('','pop2',''), skulle du kunne sende fx. titlen fra
det ene til det andet med
window['pop2'].document.title = window['pop1'].document.title
Hvis ikke det virker kan du prøve at gå igennem moder-vinduet fra
popup'en:
// moderdokument:
pop1 = window.open('','pop1','')
pop2 = window.open('','pop1','')

// i popupvindue 2:
if(window.opener.pop1)alert('pop1 kommunikere');

- selvom det virker lidt "søgt"
Skriv igen hvis du vil have et færdigt og testet script (for
selvfølgeligt kan det lade sig gøre)

/morten

Fra : Henrik Overballe

Dato : 10-01-03 11:18

Jeg takker Jeg tester det lige på et senere tidspunkt. Jeg vender
tilbage med resultatet.

Fra : Henrik Overballe

Dato : 10-01-03 15:49

Jeg har nu prøvet uden held

Jeg forsøger at flytte værdien POP2VALUE (som er en inputbox) fra POP2 over
til POP1VALUE (som også er en inputbox) i POP1, men det lader sig ikke gøre.
Jeg får at vide at POP1VALUE er null eller ikke-eksisterende. Ka du hjælpe?
Jeg har tjekket vinduenavnene og de er gode nok - ingen fejl der.

function insertInternalLink(){
   window['POP1'].document.POP1VALUE.value =
window['POP2'].document.POP2VALUE.value
      }

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 12-01-03 23:15

Henrik Overballe skrev i news:avmmh3$q68$1@sunsite.dk:

> Jeg har nu prøvet uden held
[klip]
> Ka du hjælpe?

Jep. Jeg tog fejl i første post: Man kan kun kommunikere imellem popup-
vinduer hvis man opretter dem som objekter. Her er et eksempel:
<http://abildgaard.org/beta/js/poptalk/>

Håber du kan få noget ud af det.

//morten