Ncurses ved kompilering af kerne?
Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 07-01-03 23:39

Når jeg forsøger at kompliere en kerne på Redhat 8.0 får jeg fejlen:
-----------
[root@localhost linux-2.4.19]# make menuconfig
/bin/sh: line 1: gcc: command not found
rm -f include/asm
( cd include ; ln -sf asm-i386 asm)
make -C scripts/lxdialog all
make[1]: Entering directory `/usr/src/linux-2.4.19/scripts/lxdialog'
/bin/sh: line 1: gcc: command not found

make[1]: *** [ncurses] Error 1
make[1]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.4.19/scripts/lxdialog'
make: *** [menuconfig] Error 2
-----------

Men jeg har installeret de nyeste versioner af Ncurses og Ncurses-devel fra
rpmfind.net.

Nogen hints?

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : J. A. Langdorf-Jørge~

Dato : 08-01-03 00:52

On Tuesday 07 January 2003 23:39, Stig Meyer Jensen wrote in message
<3e1b5705$0$47066$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> Når jeg forsøger at kompliere en kerne på Redhat 8.0 får jeg fejlen:
> [root@localhost linux-2.4.19]# make menuconfig
> /bin/sh: line 1: gcc: command not found

Du har Gcc installeret?

/J

--
The address in the From: header is valid, but rarely checked.
To mail me, use this (and have a good reason!):