2 Decimaler i Delphi ?
Fra : Benny Jensen

Dato : 07-01-03 19:48

Jeg er nybegynder i programmering og prøver at lave en simpel
renteberegner, men jeg kan ikke få den til at vise 2 decimaler.
Jeg har prøvet med Round og det virker men så er der jo ingen decimaler.

Answer := Round (N1 * power (1 + 1/100,N2))-N1;

Så prøvede jeg med RoundTo , men så skriver den : Not enough actual
parameters.

Hvad mangler jeg ?

Fra : Harald

Dato : 07-01-03 19:56

"Benny Jensen" <bsj@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Answer := Round (N1 * power (1 + 1/100,N2))-N1;
>
> Så prøvede jeg med RoundTo , men så skriver den : Not enough actual

Brug FormatFloat funktionen.

/HK

Fra : Harald

Dato : 07-01-03 20:05

> [...]
>
> Answer := Round (N1 * power (1 + 1/100,N2))-N1;
>
> Så prøvede jeg med RoundTo , men så skriver den : Not enough actual

Answer := Round To(N1 * power (1 + 1/100,N2),-2)-N1;

burde virker

/HK