PP og måske lidt OT
Fra : Ukendt

Dato : 07-01-03 17:20

I PP kan det lade sig gøre at integrere lydfiler, men det er kun wav-filer,
der rigtig fungerer. Da det jo ofte er midi-filer mv., som har interesse at
anvende, vil jeg kunne anvende sådanne.
Jeg har ladet mig fortælle, at der skulle findes et lille program, der kan
konvertere midi-filer til wav-filer. Er der nogen af jer, der kender et
sådant program?

Hilsen
Anette Linnea

Fra : pre

Dato : 07-01-03 19:58

To embed a Windows Media Player in a slide, choose Insert, Object, and
then choose Media Clip, MIDI Sequence, Video Clip, or Wave Sound. Any
of those choices will embed an object that plays back with the Windows
Media Player.

(Mit nye kamera kan efter sigende optage Video sekvenser, inkl. Voice og
Sound. Jeg har endnu ikke haft mulighed for at prøve, men gætter dog på
at det er Wav.)

© pre 2002

:
: Hilsen
: Anette Linnea
:
:

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-03 20:14

"pre" <skrivtil@gruppen.dk> wrote in message
> [...]
>
> (Mit nye kamera kan efter sigende optage Video sekvenser, inkl. Voice og
> Sound. Jeg har endnu ikke haft mulighed for at prøve, men gætter dog på

Problemet er at PP sagtens kan indsætte lyd og billedfiler på den måde du
anviser, men de bliver ikke RIGTIG integreret. Det er faktisk kun wav-filer,
som bliver indlejret i selve præsentationen, så man kan sende ppt/pps-filen
til andre uden også at skulle medsende lyden (evt. ved en zipning).
Dette er ikke noget, som står beskrevet nogen steder i hjælpefiler eller
lignende men det er vedvarende issue i supportsammenhæng. Derfor behovet for
at arbejde med wav-filer for at det kan blive brugbart, når filen skal
sendes til nogen, som bare skal kunne klikke på pps-filen og få skidtet til
at virke og MED lyd.

Mvh
Anette Linnea

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-01-03 21:07

Jeg har ikke selv befattet mig med det, men en søgning gav bl.a. følgende
link:
http://mp3.about.com/library/weekly/aa040300.htm

Prøv selv at lave følgende søgning i google:
convert midi to wav
Så får du en masse links. Dernæst er det måske bedre at lave samme søgning i
grupper under google, der dukker også en masse op. Jeg har ikke selv læst
det, da det jo ikke er mig, der har problemet

Kurt

Fra : pre

Dato : 08-01-03 10:25

MIDI hører under DirectX og er en 8-bits lydfil. Et godt søgested er
MS, gode søgeord kan ses i hjælpeteksterne til Windows2000.
De fleste Windows har omkring 100 midi filer, så det er vel nemt at
pøve.

: news:3e1b2346$0$122$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
[...]
: >
: > (Mit nye kamera kan efter sigende optage Video sekvenser, inkl.
Voice og
: > Sound. Jeg har endnu ikke haft mulighed for at prøve, men gætter dog

: > at det er Wav.)
:

Fra : Jan Kronsell

Dato : 07-01-03 23:03

Hej Anette!

> [...]
> konvertere midi-filer til wav-filer. Er der nogen af jer, der kender et

Her er et

http://www.onicos.com/staff/iz/timidity/index.html

Eller du kan søge efter Awave på www.tucows.com

Jeg har ikke prøvet nogen af dem selv, da jeg typisk vælger at medsende mine
midi filer.

Jan