itu (nøgle-cylinder) i
Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 07-01-03 16:06

Hej alle... Cylinderen i mit benzindæksel er gået istykker.
Hvordan F...... får jeg nu dét dæksel af ... så jeg kan sætte
et nyt på ????
Venlig hilsen Lonnie
N.B der er temmelig lidt benzin på... så jeg kan ikke køre til et
værksted... hjælp !!!

Fra : Calle.

Dato : 07-01-03 16:07

Lonnie Holmberg wrote:
> [...]
> et nyt på ????
> Venlig hilsen Lonnie
> N.B der er temmelig lidt benzin på... så jeg kan ikke køre til et

Hvilken type knallert taler vi om?
Er du sikker på, at der ikke er kommet fugt i låsen, så nu er frosset til.
Prøv evt. at sætte den et sted der er varme på, så er du sikker på det ikke
bare er is der driller dig

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 07-01-03 17:14

"Calle." skriver:

> [...]
> Prøv evt. at sætte den et sted der er varme på, så er du sikker på det ikke

Jo... de´t med isen kan du da ha´ret i....
men jeg har desværre ikke mulighed for at sætte den varmt.
Kan jeg evt. blæse med en hårtørre på ? eller
er det for farligt ?
Venlig hilsen Lonnie
NB. det er min første knallert... og jeg har kun haft
den siden oktober.. SUK
Venlig hilsen Lonnie
N.B dækslet er s´ån at dét skal tages "skævt-"skråt" op af...
Noget underligt noget...

Fra : Calle.

Dato : 07-01-03 17:18

Lonnie Holmberg wrote:
> [...]
> den siden oktober.. SUK
> Venlig hilsen Lonnie
> N.B dækslet er s´ån at dét skal tages "skævt-"skråt" op af...

Prøv du bare med en føntører, eller hent en lille flaske isfjerner på
tankstationen, de kan få i små flasker beregnet til låse.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Tim Sørensen

Dato : 07-01-03 19:36

"Lonnie Holmberg" <ladyhawk@aub.dk> wrote
> [...]
> et nyt på ????
> Venlig hilsen Lonnie
> N.B der er temmelig lidt benzin på... så jeg kan ikke køre til et

Brænd din nøgle varm med en lighter og sæt den i låsen hurtigt.
Gentag om nødvendigt flere gang.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 07-01-03 20:36

"Tim Sørensen" skriver:

> Brænd din nøgle varm med en lighter og sæt den i låsen hurtigt.
> Gentag om nødvendigt flere gang.
>
> --
> Mvh.... Tim Sørensen
> http://www.dondata.dk/

Hej Tim ... dét går desværre ikke.... for det er hele cylinderlåsen..som
er knækket og trukket med ud med nøglen. Jeg kan komme ned med en
skruetrækker og "låse" op og dreje dækslet.... men dækslet sidder fast i
den ene side. Jeg ved ikke om dækslet har 2 "gribemekanisme" hvor af,
kun den ene åbner sig ??
Venlig hilsen Lonnie

Fra : Holger Danske

Dato : 07-01-03 20:42

Lonnie Holmberg wrote:
> [...]
> dækslet sidder fast i den ene side. Jeg ved ikke om dækslet har 2
> "gribemekanisme" hvor af, kun den ene åbner sig ??

Lonnie, bare riv til, du kan altid købe en ny til under 100.- ellers har jeg
en der muligvis passer, og når det kun drejer sig om et dæksel, så er
t-hansen's gode nok..

www.t-hansen.dk

Allan
--
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --
-- Skønhed afhænger af øjnene der ser --

Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 07-01-03 21:25

Holger Danske skriver:

> [...]
> -- Kun døde fisk flyder med strømmen --
> -- Skønhed afhænger af øjnene der ser --
> -- Cum insantientibus fuere necesse est --

Kan jeg dét.. altså bare rive til ? kan jeg ikke risikere at ødelægge "tanken"?
For så får dén da en på "kasketten" ...med begge hænder .. imorgen !
Og ellers tak for hjælpen...men min forhandler sender et dæksel(U.beregning) i
morgen.
Venlig hilsen Lonnie

Fra : Holger Danske

Dato : 07-01-03 21:47

Lonnie Holmberg wrote:
> [...]
> "tanken"? For så får dén da en på "kasketten" ...med begge hænder ..
> imorgen ! Og ellers tak for hjælpen...men min forhandler sender et

Hvis du har den af i den ene side så skulle der ikke ske noget ved det.

Allan

Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 07-01-03 21:50

Holger Danske skriver:

> [...]
> -- Kun døde fisk flyder med strømmen --
> -- Skønhed afhænger af øjnene der ser --
> -- Cum insantientibus fuere necesse est --

Ok.. jeg prøver imorgen... jeg skriver tilbage om det lykkedes !!
TAK.
V.H. Lonnie

Fra : Holger Danske

Dato : 09-01-03 10:54

Lonnie Holmberg wrote:
> Ok.. jeg prøver imorgen... jeg skriver tilbage om det lykkedes !!
> TAK.

Fik du tank dækslet af ?

Allan

Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 10-01-03 00:01

Holger Danske skriver:

> [...]
> -- Kun døde fisk flyder med strømmen --
> -- Skønhed afhænger af øjnene der ser --
> -- Cum insantientibus fuere necesse est --

Sorry.... glemte at skrive tilbage... Nej., jeg fik slet ikke prøvet...
dét dæksel som jeg ventede på, er ikke kommet endnu... og jeg vil ikke
"flå" det ene af, før jeg har et nyt at sætte på....

Venlig hilsen Lonnie

Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 14-01-03 10:57

> Holger Danske skriver:

> Jep.... nu lykkedes dét... meeen nu ligger der en stump fra dét i
> tanken...... hvilken indflydelse ka dét få ? stumpen er vel på størrelse
> med en femogtyveøre ..bare tykkere !

venlig hilsen Lonnie

Fra : Holger Danske

Dato : 14-01-03 16:47

Lonnie Holmberg wrote:
> [...]

Det skulle der ikke ske noget ved, men næste gang at tanken er tom, næsten
tom, så tag tanken af og ryst den ud !

Rart at høre at du kunne få den af ( Ikke at jeg var i tvivl )

Allan