Hvor farlig er en kerneopdatering?
Fra : Thomas Arildsen

Dato : 07-01-03 14:45

Jeg benytter up2date i RedHat til at holde styr på opdateringer af
pakker. Jeg kan se, at den også har nogle opdateringer til min kerne,
som den dog ikke installerer automatisk. Hvis jeg benytter den til at
foretage disse opdateringer af kernen, er der så stor risiko for, at
noget går galt? I mine ører lyder det med en kerneopdatering lidt vildt.

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : Max Andersen

Dato : 07-01-03 15:18

Når du opdaterer kernen via up2date, så laver den en ekstra menu i
GRUB-loaderen, hvor du vælger hvilken kerne du booter op med, så det er ikke
så farligt. Jeg havde kerneproblemer efter en opdatering og valgte så at
vente til næste opdatering med at sætte default opstartskerne.

Max

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 07-01-03 18:04

Thomas Arildsen skrev:
> [...]
> foretage disse opdateringer af kernen, er der så stor risiko for, at
> noget går galt? I mine ører lyder det med en kerneopdatering lidt vildt.

Gik smertefrit for mig sudste gang. Du skal dog være opmærksom på
software som nvidia's grafikkortsdriver og vmware har kerne moduler, som
skal være kompileret op i mod den kerne du bruger. Hvorfor du er nødt
til at geninstallere sådan software.

hilsen Esben