Hvad er "MAPI Spooleren" ?!?!?
Fra : margitrune

Dato : 07-01-03 12:03

Hej

For 28 dage siden sendte jeg en mail fra Outlook, indeholdende nogle PHP
koder. Jeg har siden da haft denne mail liggende i min udbakke og får
følgende fejlmeddelse når jeg klikker på mailen som står i kursiv :

Emnet kan ikke åbnes, MAPI Spooleren har allerede påbegyndt
afsendelsen......

Det har der nu stået i 28 dage! Er der nogen som har en idé om hvad en
MAPI Spooler er og i så fald hvad gør man for at slette den mail som
blokerer ?

Venlig hilsen
Margit

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik Hougaard

Dato : 07-01-03 12:53

> [...]
>
> Det har der nu stået i 28 dage! Er der nogen som har en idé om hvad en
> MAPI Spooler er og i så fald hvad gør man for at slette den mail som

MAPI spooleren, er det program, der sender din mail - du kan sammenligne det
med et postbud.

Forkortelsen er vistnok Mail Application Interface.

Mapi spooleren kan bruges af programmer, der er mapi-kompatible. Der er
derfor du f.eks. kan afsende et brev direkte fra Word eller et regneark
direkte fra Excel uden af sende det direkte inde fra Outlook.

Men vedr. at få den stoppet er jeg nok lidt på bar bund. Prøv inde i Outlook
at åbne mappen "Udbakke" og se om den ligger deri. Mappen skal normalt være
tom. Hvis den er deri så slet den (marker og delete).

Henrik