MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Firewall i XP.
Fra : Luftkaptajnen

Dato : 07-01-03 10:23

Kan det anbefales at bruge den indbyggede firewall som ligger i XP til alm.
hjemmebrug.
Eller skal man ud og købe et seperat firewall-program og hvilket kan evt.
anbefales.

Luftkaptajnen.

Fra : Leony

Dato : 07-01-03 11:48

"Luftkaptajnen" <elm@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Kan det anbefales at bruge den indbyggede firewall som ligger i XP
> til alm. hjemmebrug.

Jeg kan ikke anbefale det.
Den kan ikke blokere udgående trafik.

> Eller skal man ud og købe et seperat firewall-program og hvilket kan
> evt. anbefales.

Selv bruger jeg Zone Alarm, den er gratis og den virker glimrende:
http://www.zonelabs.com/

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jens

Dato : 08-01-03 10:32

> [...]
>
> Jeg kan ikke anbefale det.
> Den kan ikke blokere udgående trafik.

> Selv bruger jeg Zone Alarm, den er gratis og den virker glimrende:

Og til ZA er der et lille tillægsprogram her som gør logfilen overskuelig

http://www.visualizesoftware.com/

mvh Jens

Fra : Morten Seeberg

Dato : 08-01-03 20:56

> Jeg kan ikke anbefale det.
> Den kan ikke blokere udgående trafik.

Jeg kan heller finde nogen måde at tillade indgående trafik fra specifikke
IP adresser, er det korrekt?

Fra : Jens

Dato : 09-01-03 09:15

"Morten Seeberg" <Xmorten@seeberg.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan heller finde nogen måde at tillade indgående trafik fra specifikke
> IP adresser, er det korrekt?

Du kan tillade eller afvise bestemte porte i xp og w2k
Men ikke tillade afvise ip numre

mvh Jens

Fra : Thomas

Dato : 08-01-03 06:31

> [...]
> hjemmebrug.
> Eller skal man ud og købe et seperat firewall-program og hvilket kan evt.
ISS Blackice defender kan anbefales.. den er ret aggresiv og lader intet
komme ind... ihverfald ikke hvad jeg har observeret.

Venligst

Thomas