MS Windows
briani 27239
Systemgendannelse problem
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-01-03 23:35

Når jeg prøver at komme ind i systemgendannelse gennem
Startmenuen->Tilbehør->Systemværktøjer får jeg denne
fejlmeddelelse:
<http://home20.inet.tele.dk/noerrelund/xpstuff/sys-gend.jpg>

Prøver jeg derimod at komme ind i Systemgendannelse
gennem "Egenskaber for system" (H-klik på Denne Computer),
får jeg denne:
<http://home20.inet.tele.dk/noerrelund/xpstuff/denne-comp1.jpg>
Trykkes der OK på ovenstående fremkommer denne:
<http://home20.inet.tele.dk/noerrelund/xpstuff/denne-comp2.jpg>

Jeg har søgt lidt på google, men har endnu ikke fundet en
løsning på problemet. Pludselig en dag fremkom disse
fejlmeddelelser pludselig, jeg tænker det skyldes den
funktion der fremkommer når et drev er ved at løbe tør
for plads. Jeg har nemlig sagt ja, til at slette de gendannelsesfiler
systemet selv laver vha. denne.

Kender nogen problemet eller er der en der kan vinke mig i
den rigtige retning til løsningen af problemet, jeg syntes nemlig
gendannelsesfunktionen er ret smart i sig selv - når den virker!

--
Venligst
Mikael Nørrelund

Remove "removespamfilter" in my email adress for direct mail.

Fra : Madsen

Dato : 07-01-03 00:37

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Når jeg prøver at komme ind i systemgendannelse gennem
> Startmenuen->Tilbehør->Systemværktøjer får jeg denne
> fejlmeddelelse:
> <http://home20.inet.tele.dk/noerrelund/xpstuff/sys-gend.jpg>

Har du prøvet at teste for RAM-fejl?

Madsen.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-01-03 11:27

Madsen wrote:

> Har du prøvet at teste for RAM-fejl?

Nej, det gør jeg lige.
Når jeg trykker på bestemte links i IE, får jeg denne:
<http://home20.inet.tele.dk/noerrelund/xpstuff/ie-error.jpg>

/Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-01-03 12:16

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> [...]

Der var allerede mere end 100 fejl i MemTest86 efter 10min,
så jeg får byttet den ramstang.

> Når jeg trykker på bestemte links i IE, får jeg denne:
> <http://home20.inet.tele.dk/noerrelund/xpstuff/ie-error.jpg>

Denne fejl er forsvundet med nye ramstænger uden fejl.

Disse er er der stadig:
---
[...]

Når der trykkes OK i den sidste boks, lukker "Egenskaber for
system" ned.

Går jeg den normale vej, gennem Startmenuen, til
Systemgendannelse, fremkommer denne meddelelse:
<http://home20.inet.tele.dk/noerrelund/xpstuff/gendannelse.jpg>

Kender nogen den?

Mvh.
Mikael

Fra : Madsen

Dato : 07-01-03 14:41

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Denne fejl er forsvundet med nye ramstænger uden fejl.

Og du har ladet Memtest86 køre alle 7 test igennem, eller hvor mange
der nu er? Altså et fuldt 'pass' ?

Den her fejl med at hukommelsen ikke kunne 'read' eller 'write' er i
9 ud af 10 tilfælde RAM-fejl. Jeg kæmpede også med fejlen da der var
fejl på en af mine RAM-moduler.

Madsen.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-01-03 14:53

Madsen wrote:

> Og du har ladet Memtest86 køre alle 7 test igennem, eller
> hvor mange der nu er? Altså et fuldt 'pass' ?

Ja, det mener jeg, men jeg sætter den nok til at teste i nat.
Så kan den køre alt det den vil ;)

> Den her fejl med at hukommelsen ikke kunne 'read' eller 'write'
> er i 9 ud af 10 tilfælde RAM-fejl.

Okay, så kan det godt være alligevel.

> Jeg kæmpede også med fejlen da der var fejl på en af mine
> RAM-moduler.

Heldigt, for mig, at der er andre der har fundet frem til fejlkilden
inden ;)

Mvh.
Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 09-01-03 15:06

Madsen wrote:
> Og du har ladet Memtest86 køre alle 7 test igennem, eller hvor
> mange der nu er? Altså et fuldt 'pass' ?

Den har nu kørt 21 test igennem og ca. 98% af den 22.
Ikke en eneste fejl blev fundet.

> Den her fejl med at hukommelsen ikke kunne 'read' eller 'write'
> er i 9 ud af 10 tilfælde RAM-fejl. Jeg kæmpede også med fejlen
> da der var fejl på en af mine RAM-moduler.

Desværre ikke her, går udfra det er en Windows fejl.

/Mikael

Fra : Madsen

Dato : 07-01-03 15:34

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> ...men jeg sætter den nok til at teste i nat. Så kan den køre alt
> det den vil ;)

Som regel er det ofte nok med et enkelt pass, men Memtest86 bliver
ved med at køre indtil du stopper den. Hvor lang tid et pass varer
er afhængig af mange ting, men prøv evt. at kigge her:
<http://www.memtest86.com/#timing>

Madsen.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-01-03 15:40

Madsen wrote:
> <http://www.memtest86.com/#timing>

Jeg plejer også at sige ca. 2 timer pr. 128MB RAM.
Jeg lader den nu køre i nat alligevel, så har den da tid nok ;)

/Mikael

Fra : Madsen

Dato : 09-01-03 17:14

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Den har nu kørt 21 test igennem og ca. 98% af den 22.
> Ikke en eneste fejl blev fundet.

Ok. Jeg har tidligere hørt folk fortælle at deres problemer
forsvandt da de skiftede RAM-blokken ud, trods det at Memtest
ikke havde fundet fejl på den gamle, men sandsynligheden for
at det er tilfældet er meget lille, tror jeg. Det kunne dog
forsøges, i mangel af bedre.

> Desværre ikke her, går udfra det er en Windows fejl.

Måske, men hvad der er årsagen til det, ved jeg ikke. Gør den
det også i fejlsikret tilstand?

Madsen.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 10-01-03 10:50

Madsen wrote:
> [...]
> ikke havde fundet fejl på den gamle, men sandsynligheden for
> at det er tilfældet er meget lille, tror jeg. Det kunne dog

Det er faktisk forsøgt nu, da de RAM der kørte igennem
næsten 22 tests ikke var mine egne. Fejlen er der stadig.
Altså disse:
---
[...]

og denne:
---
Går jeg gennem Startmenuen, til Systemgendannelse,
fremkommer denne meddelelse:
<http://home20.inet.tele.dk/noerrelund/xpstuff/gendannelse.jpg>
---

Jeg fik opdateret mit OE forkert engang, mon det har noget
med det at gøre?
Jeg kører dansk Windows XP og har fået installeret en engelsk
opdaterering, hvilket gør, at nogle af tingene er engelske og
andre danske ;(

Altså, jeg tror der er kuk i mit Windows...

/Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 23-01-03 17:21

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Jeg kører dansk Windows XP og har fået installeret en engelsk
> opdaterering, hvilket gør, at nogle af tingene er engelske og
> andre danske ;(

Jeg har nu afinstalleret IE og OE udfra denne guide:
<http://www.windows-help.net/WindowsXP/howto-03.html>

Og har nu fået installeret den danske, men der er stadig kuk
i mit systemgendannelse, så jeg kommer nok ikke udenom
en reinstallation her ;(

Mvh.
Mikael

Fra : Madsen

Dato : 10-01-03 13:22

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Jeg fik opdateret mit OE forkert engang, mon det har noget
> med det at gøre?

Måske. Der kan ske mange underlige ting grundet fejlopdateringer.

> Jeg kører dansk Windows XP og har fået installeret en engelsk
> opdaterering, hvilket gør, at nogle af tingene er engelske og
> andre danske ;(

Ikke så smart :\

> Altså, jeg tror der er kuk i mit Windows...

Muligvis.
Har du overvejet at geninstallere Windows? Hvem ved om der måske
er gået koks i installationen, hvis den ene RAM-blok også var
smådefekt da du installerede Windows sidst?

Madsen.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 10-01-03 13:40

Madsen wrote:
> Ikke så smart :\

Jeg ved det, men kunne ikke lave dem om.
Jeg kunne ikke geninstallere om gendannelse virkede heller
ikke ;(

> Har du overvejet at geninstallere Windows?

Ja, men det bliver ikke foreløbig, nu bruger jeg bare min
sædvanlige backup.

> Hvem ved om der måske er gået koks i installationen, hvis
> den ene RAM-blok også var smådefekt da du installerede
> Windows sidst?

Det er muligt.

/Mikael