Hjælp - hvad sker der.
Fra : Ruth Nielsen

Dato : 06-01-03 21:15

Da jeg for nogle dage siden skulle tømme min vaskemine for en
almindelig storvask blev jeg nærmest oversprøjtet på fødderne og
da jeg hev et par håndklæder ud for at hænge dem op, begyndte
vandet at vælte ud af maskinen.

Jeg mente ellers, jeg havde hørt den centrifugere.

Jeg fik tøjet ud og bagefter var der stadig vand i maskinen helt op til
kanten, hvorfra det jo ikke kunne løbe ud. Jeg stillede programmet
til at tømme maskinen for vand. For en sikkerheds skyld lukkede jeg for
hanen, der hvor en slange leder vand ind i vaskemaskinen.

Men nu til morgen opdagede jeg at der igen står vand op til kanten
inde i maskinen.

Hvor i alverden kommer det vand fra???

Har nogen et bud på hvad der er galt.

Med venlig hilsen Ruth

---

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 06-01-03 21:32

"Ruth Nielsen" <elena@io.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hanen, der hvor en slange leder vand ind i vaskemaskinen.
>
> Men nu til morgen opdagede jeg at der igen står vand op til kanten

Hej

Har du husket at rense trevlesien? Den kan være så fyldt, at vandet ikke kan
løbe igennem og ud i afløbet.

VH Birgitte

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 06-01-03 23:15

"Birgitte Abkjær" skrev i en meddelelse

> "Ruth Nielsen" <elena@io.dk> skrev i en meddelelse

(...)

> Hej
>
> Har du husket at rense trevlesien? Den kan være så fyldt, at vandet ikke
kan
> løbe igennem og ud i afløbet.
>
> VH Birgitte

Ja, jo tak - det er desværre heller ikke det der er galt.
Så hvad i alverden kan det være.

Med venlig hilsen Ruth

---

Fra : Aksel

Dato : 06-01-03 23:14

> [...]
> hanen, der hvor en slange leder vand ind i vaskemaskinen.
>
> Men nu til morgen opdagede jeg at der igen står vand op til kanten

Afløbsslangen kan være tilstoppet, det sker tit der hvor den går over i en
plastdims der er skruet ind i afløbsrøret.
Trevlesien stoppet.
Pumpen blokeret af en BH stiver eller lignende.

Hilsen Aksel

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 06-01-03 23:27

"Aksel" <akselj@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> "Ruth Nielsen" <elena@io.dk> skrev i en meddelelse

> Afløbsslangen kan være tilstoppet, det sker tit der hvor den går over i en
> plastdims der er skruet ind i afløbsrøret.

Åh, det må være omme på bagsiden af maskinen ?

> Trevlesien stoppet.
> Pumpen blokeret af en BH stiver eller lignende.

Tak for de forskellige forslag. Så ved jeg at der er flere muligheder
tilbage inden man begynder at tænke på noget med kloakken.

Det kan vel heller ikke have med Kloakken at gøre. Så ville vandet
vel stinke forfærdeligt. Det mærkelige er at det virker som om der
bare ganske langsomt siver rent vand ind i maskinen - ! ?

Med venlig hilsen Ruth

> Hilsen Aksel

---

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 06-01-03 23:36

Ruth Nielsen wrote:
> [...]
> for hanen, der hvor en slange leder vand ind i vaskemaskinen.
>
> Men nu til morgen opdagede jeg at der igen står vand op til kanten

For mig lyder det nærmest som om det er den ventil (magnetventil), der åbner
og lukker for vandet, der er utæt. Så bliver den ved med at fylde vand på
maskinen.Hvad sker der hvis du lader maskinen stå i længere tid? Kommer der
mere og mere vand i den? Hvis du har mulighed for det, så prøv at lukke for
vandet når maskinen er færdig med at vaske, eller bedre, når den begynder at
centrifugere sidste gang.

Ebbe

Fra : Bo Velschow

Dato : 07-01-03 13:14

> [...]
for
> vandet når maskinen er færdig med at vaske, eller bedre, når den begynder

Check evt. ved at lukke for alle vandforbrugere (vandhaner, toiletter osv.)
i boligen, og derefter studere vandmåleren - drejer den langsomt rundt,
løber der vand ud et eller andet sted. Det kan måske hjæpe til at underbygge
teorien om, at vandet kommer fra en utæt magnetventil.

Hvis der er tale om kloakvand, vil det formentlig være gråt og skumme en
smule (HAR prøvet det! ). Har I ikke et gulvafløb (for så ville vandet
jo komme op dér, før det når vaskemaskinen?!).

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
dr-bo@post2.tele.dk

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 08-01-03 18:30

"Bo Velschow" skrev i en meddelelse

> [...]
> smule (HAR prøvet det! ). Har I ikke et gulvafløb (for så ville vandet
> jo komme op dér, før det når vaskemaskinen?!).

Hmm nå, det sidste her får mig nærmest til at tænke i lidt andre baner.
Jo der er et gulvafløb i badeværelset, hvor vaskemaskinen står. Og hvis
dét siger noget 'højdemæssigt' altså om hvor højt vandet stiger op af sig
selv, så er der da forhåbentligt ikke noget der er grueligt galt.

For den vandoverflade der fremkommer hele tiden, lige nu, i min
vaske-maskine, den er 38 cm over det niveau, hvor der sidder en rist i
gulvet.
(Har lige målt med en tommestok.)

Så er det jeg kommer i tanker om at een eller to dage før jeg vaskede
storvask og fik dette problem havde jeg een fra boligselskabet hernede
og 'ordne' afløbet, havde risten oppe og brugte en sugekop.

Kan det have noget med det øvrige at gøre?

Med venlig hilsen Ruth

---

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 12-01-03 23:37

Ruth Nielsen wrote:

> [...]
> står. Og hvis dét siger noget 'højdemæssigt' altså om hvor højt
> vandet stiger op af sig selv, så er der da forhåbentligt ikke noget

Hvordan går det? Jeg mener stadig det er i vandhane/magnetventil fejlen
ligger.

Ebbe

Fra : Bo Velschow

Dato : 13-01-03 16:31

> [...]
>
> For den vandoverflade der fremkommer hele tiden, lige nu, i min
> vaske-maskine, den er 38 cm over det niveau, hvor der sidder en rist i

Hmmm.. vandet kan jo godt befinde sig inde i vaskemaskinen, idet der jo kun
er forbindelse ud (ned) til kloaken, når maskinen tømmer vand ud
(afløbspumpen kører). Min kommentar gik mere på, at såfremt der var
kloakvand i maskinen (og intet gulvafløb), kunne problemet være, at der blev
presset vand "baglæns" op fra kloaken ind i maskinen - men det lyder ikke
til at være tilfældet..?!

> Så er det jeg kommer i tanker om at een eller to dage før jeg vaskede
> storvask og fik dette problem havde jeg een fra boligselskabet hernede
> og 'ordne' afløbet, havde risten oppe og brugte en sugekop.

Du bør nemt kunne checke afløbet ved f.eks. at hælde en 10 liter spand vand
ned i det - så skal det gerne løbe rimeligt uhindret videre ned i systemet.
Gør det ikke det - eller evt. kun meget langsomt - er den gal med afløbet.

> Kan det have noget med det øvrige at gøre?

Jeg hælder mest til teorien om den defekte ventil på vandtilførsels-siden.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
dr-bo@post2.tele.dk

Fra : Gunnar Holm.

Dato : 07-01-03 02:27

Ja- Ebbe har ret. Hvis du kan tømme maskinen for vand ved hjælp af
tømningsprogrammet og der efter nogle timer, igen er vand i maskinen, så kan
det kun være magnetventilen ved indgangen til vaskemaskinen, der ikke lukker
tæt. Det kan udmærket ske, at der har sat sig noget skidt i klemme ved
ventilsædet således, at ventilen ikke kan lukke helt.

Mvh.
Gunnar.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 08-01-03 17:46

"Gunnar Holm." skrev i en meddelelse

> [...]
> tæt. Det kan udmærket ske, at der har sat sig noget skidt i klemme ved
> ventilsædet således, at ventilen ikke kan lukke helt.

Det er noget der er helt nyt for mig. Jeg har ikke vidst der var noget
der hed ventilsædet.

Men nu begynder jeg at kunne se hvad slags hjælp jeg skal have fat i.

Med venlig hilsen Ruth

---