Skærme
Fijala 3554
Hvor meget skal man gi
Fra : Lothario

Dato : 08-03-01 12:43

Hvis nu jeg skal have en ordentlig MF'er af en skærm, hvordan ligger
prislejet så? Dvs. er en 21" alt for meget dyrere end en 19". Og den i
forhold til en 17". Jeg sidder med en 15" nu og tænker at jeg gerne vil
have en større. Kan det blive for stort?

Moe

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 08-03-01 16:03

> Hvis nu jeg skal have en ordentlig MF'er af en skærm, hvordan ligger
> prislejet så?

Tja - i kvalitet og det hele? 10.000+

> Dvs. er en 21" alt for meget dyrere end en 19".

Næh - ikke hvis man har penge nok.

> Og den i
> forhold til en 17".

Ikke købe 17. Det er for småt.

> Jeg sidder med en 15" nu og tænker at jeg gerne vil
> have en større. Kan det blive for stort?

Nej - det kan det ikke

// Søren

Fra : Zuriel

Dato : 09-03-01 21:32

"Lothario" <iamnot@hippie.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis nu jeg skal have en ordentlig MF'er af en skærm, hvordan ligger
> prislejet så? .

Du kan få selv gode 21" skærme < 8000 kr.

> Kan det blive for stort ?

Det har jeg svært ved at forstille mig. Jeg spiller tit selv på 120" lærred
via 9 tommer CRT-projector... Det er for fedt men IKKE for stort. - Jeg
sidder kun lidt over 2m fra skærmen, hvilket er TÆT når man tager i
betragtning at skærmen er over 2,5 m bred. (PC'ens opløsninger på eller
over 1280x960 er naturligvis at fortrække hvis dit grafikkort kan trække
det - 2048x1536 rykker for vildt, men er i dag stadig kun spilbart i ganske
få spil med selv det bedste Ultra grafikkort - F.eks Drakan), men selv PS-2
eller Dreamcast's 640x480 VGA kan med fordel spilles på en stor skærm. (Og
nej, jeg bruger ikke briller

- Jo større skærm desto bedre 3d effekt/oplevelse og indlevelse i særligt
fly, bil og 3 persons spil.

Jeg har heller aldrig med min almindelige 21" monitor oplevet at det har
været for stort ....Blot at Anti Aliasing er fremtiden !

Zuriel