XP og netværk
Fra : LL

Dato : 06-01-03 18:58

Jeg prøver for første gang at lave et vetværk mellem to computere hvor jeg
gerne vil have fil-deling.
Hvordan gør jeg det i XP. Jeg har foreløbig koblet dem sammen med et krydset
netledning og 2 netkort så det skulle være klar til at spille...
Mvh
LVJ

Fra : Tex Tofte

Dato : 06-01-03 20:45

Hej

Sæt den ene PC1 op med IP 192.168.1.10 Subnet 255.255.255.0 og 192.168.1.11
og samme subnet.
Hvis de deler en Internetforb. skal de selvfølgelig benytte samme NetværksID
som din Router og så skal Routernes interne IP stå i din default gateway.
Installer "Fil- og udskriftsdeling" på begge PC'ere & Klientprogram til
microsoft netværk
Check at der ikke er slået firewall funktioner til.
Nu burde dine PC'ere kunne snakke sammen.
Du skal nu dele de mapper der ønskes adgang til på begge PC'ere og sørge for
at de samme brugerkonti eksisterer på begge PC'ere.

Lidt kortfattet, indrømmet, men prøv dig frem.

Tex

Fra : WE

Dato : 06-01-03 21:40

XP indeholder en guide, der klarer arbejdet for dig (XP <-> XP og XP <->
95/98/Me).

v.h.

Fra : Lars Hjortø

Dato : 07-01-03 15:17

"WE" <cft3409@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> XP indeholder en guide, der klarer arbejdet for dig (XP <-> XP og XP <->
> 95/98/Me).

Hvor finder man den guide. Har lidt samme problem.

Hilsen Lars.

---

Fra : Jens

Dato : 08-01-03 00:52

"Lars Hjortø" <lars.hjortoe@nospampost2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "WE" <cft3409@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
Øverst i venstre hjørne i "netværkstedder" under netværksopgaver.

mvh Jens