Farve til indv. baggrund
Fra : John Brogaard

Dato : 06-01-03 16:38

Hej akvarister

Jeg er igang med at lave en baggrund i flamingo og alfix. Jeg havde læst i
et fagblad at jeg skulle bruge "Dyrups Hitt" til at farvelægge baggrunden
med, men den laves ikke mere og Dyrups har vist ikke noget alternativ (jf.
min maler)

Er der nogen på "linien" som har erfaringer med at male en baggrund som skal
sidde indvendig i akvariet. Hvilken maling skal jeg købe?

Jeg er godt klar over, at jeg kan bruge farvepulver som man bruger til at
farvelægge fliser, men det bliver vist lidt dyrt for de sælges mig bekendt
kun i 1 kg. poser... Desuden så er jeg overbevist om, at det er meget
nemmere at male baggrunden pæn - læs: virkelighedstro - med maling fremfor
farvepulver.

Jeg skal min. bruge farverne: gul/sand, mørkbrun og sort.

John

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 06-01-03 17:00

"John Brogaard" <john.brogaard@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
fremfor
> farvepulver.
>
> Jeg skal min. bruge farverne: gul/sand, mørkbrun og sort.

Hej
Jeg har "malet" min baggrund med Alfix blandet med farvepulver og der se
meget virkelig ud. Jeg har i lang tid haft nogen billeder på
http://www.svend-bent.dk/akvafisk/baggrund/ og nu ved ikke lige hvor du
bor men jeg har fire bøtte med farverne oxydsort, oxydrød, umbra og
guldokker og det kan du godt få en sjat af for en tywer

> John
>
> 7626 5445

Venlig hilsen - Kind regards

--