Re: Words standard-skabeloner bliver bland~
Fra : pre

Dato : 06-01-03 16:41

Tilsyneladende er spørgeren bare "stået af" uden videre, så ingen har
kunnet få glæde af hans erfaring med emnet. For mig ingen alarm, men
flere har gjort sig den ulejlighed at ringe for at sikre sig at
løsningen var brugbar, så for en sikkerheds skyld fastslår jeg at, i
Word97 er det legalt at indsætte UnderMapper i SkabelonMappen. Mapperne
vises så sammen med de andre skabeloner. I Word2000 er det dokumenteret
at Brugerskabeloner kan lægges i, og kan vises fra en særlig fane.
Gennem mere end det forløbne år har jeg både haft skabeloner i standard
fanen og et specielt sæt til testformål i en brugerfane. Det virker
upåklageligt. Systemet kører også i XP, hvor flere enkeltheder er
simplificeret men jeg har ikke haft mulighed for en egentlig test.

Skulle nogen ønske mere info om denne "abnorme" dialogboks, som fra
starten har været en kilde til problemer så giv lyd, jeg har en beskeden
samling af tekster som kan fås. Sagt med det samme så er boksen ufølsom
overfor VBA, det er både svært og meningsløst at koble dialogen sammen
med VBA, da der ikke lige ligger tilgængelige egenskaber.

Men et par resultater har jeg dog fundet siden -95.

"pre" <skrivtil@gruppen.dk> skrev i en meddelelse news:...
: 1:Der er en rimelig god grund til det "tarvelige", men ellers er Kurts
: fremstilling yderst korrekt.
:
: 2: Men du har muligheden for at sætte en ekstra fane ind i
dialogboksen
: og anvende den til "Bruger Skabeloner". Desværre har du ikke fortalt
: ret meget om din installation så jeg er nødt til at gætte lidt. Der
er
: nemlig et utal af standardpladser til skabeloner, alt efter OS,
: BrugerProfil(er), det bli´r endda værre i XP versionen. Men:
: Byg din skabelon, Gå til Filer/Gem og gør klar til at gemme (*.dot). I
: dialogboksen Klik for en ny folder. Vælg et navn og klik Gem.
:
: Boksen Filer-ny er tre filer der samles "i farten" og den nye fane med
: den nye skabelon er allerede på plads. Nu resterer bare lidt
justering
: i "Indstillinger"
:
: 3: De indbyggede skabeloner er der - ikke bare for at vise hvordan
"man
: gør" i specielle situationer. De indeholder alle specielle teknikker,
: netop vist i en logisk sammenhæng.
: Der er eksempler på løsninger, som ustandselig efterspørges og det
samme
: system går gennem alle Office´rne. Hvis du engang opgraderer til XP
er
: systemet udvidet bl. a. med en utrolig brevskabelon.
: Kom gerne igen hvis det driller, jeg er på plads igen til næste år,
men
: der skal nok være nogen der kan assistere i år.
: --
:
: mvh
: © pre 2002
:
:
: "Carsten Thomsen" <cajuth@hotmail.com> skrev i en meddelelse
: news:auldsh$8aun5$3@ID-139211.news.dfncis.de...
:
: : > Jeg kan huske forkert, men så vidt jeg husker er den eneste måde
at
: komme
: : af
: : > med Words skabeloner i Word2000, at undlade at installere dem.
Altså
: i dit
: : > tilfælde en reinstallation af Word, hvor du kører en
brugerdefineret
: : > installation, og så undlader at installere skabeloner.
: :
: : Kan det virkelig passe? Det er godt nok tarveligt af MS ....
: :
: :
: : --
: : Mange hilsner fra