Component, Button med grafik D7
Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 06-01-03 16:35

Jeg ville gerne lave en ny component, der arver fra en TButton

Ideen er at jeg har en trekant på button når der ikke trykkes på den,
trekanten skal så udfyldes med grønt så længe button holdes nede.

(Ideen er at lave "pil op" og "pil ned"), samtidig skal jeg bruge nogle
andre probertyes på min button

Jeg har aldrig lavet grafiske componenter før, og derfor heller ikke tegnet
på dem.

Er der nogen der kan give meget lidt start hjælp, evt. et Link, eller lidt
kode

Jeg har søgt på nettet, men synes ikke rigtig jeg kan finde hvad jeg søger.
Findes der evt et værktøj der gør det nemmere ?

Godt nytår

Ulrik Vadstrup

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 06-01-03 20:09

hej der.......

hvad med at bruge en speedbutton, og saa bare skifte glyph paa den ...... det
er da vist det nemeste.........

/f

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 07-01-03 09:11

"Finn Bindeballe" <FinnB@Post6.Tele.DK> wrote in message
> hej der.......
>
> hvad med at bruge en speedbutton, og saa bare skifte glyph paa den ......
> [...]

Både og....

Jeg skal have andre proberties på min button, så jeg skal alligevel, arve.

Jeg vil også gerne slippe for at bruge .bmp af flere årsager, B.la at
projektet er delt mellem flere medarbejdere, og det kræver at alle Bmp filer
ligeledes deles.

Desuden kunne jeg godt tænke mig at lave overstående - så jeg til en anden
gang ved hvordan det gøres.

Spørgsmålet går altså stadig på hvordan jeg laver en TButton med en shape
på, jeg vil tro det er noget med at tegne på TButton's Canvas - men jeg kan
ikke rigtig få startet på det.

/Ulrik