El/olie radiatorer vs. gasovn
Fra : Onkel Willy

Dato : 05-01-03 18:25

Hejsa

Hvad er bedst af ovenstående
og hvad er billigst i forbrug
Skal man købe en dyr eller billig model
Jeg hælder mest til gasovn da det er lettere at følge med i forbruget.
Men er der fordele/ulemper man skal være opmærksom på ??

MVH
Onkel Willy

Fra : René Jørgensen

Dato : 05-01-03 18:49

"Onkel Willy" <who@cares.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg hælder mest til gasovn da det er lettere at følge med i forbruget.
> Men er der fordele/ulemper man skal være opmærksom på ??

Ved gas har du ulempen med at gas indeholder meget vand, så fugtigheden i
rummet vil blive meget høj

Hilsen

René

Fra : Brian Skaarup

Dato : 05-01-03 20:10

On Sun, 5 Jan 2003 18:49:14 +0100, "René Jørgensen"
<renerj@(fjerndette)oncable.dk> wrote:

> [...]
Det kommer helt an på hvad du skal bruge den til
Skal du varme op i stuen så ville jeg vælge elovnen hvis det er de to
ovenstående muligheder der er at vælge imellem.
Har du brug for varme en gang imellem i garagen kan en gasovn være OK,
men den afgiver svjh. 16 liter vand pr. 11 kg gas der afbrændes så der
skal ventileres godt.
Skal det være en mere permanent løsning ville jeg klart vælge en Zibro
ovn der kører på lampeolie
Det er billigere end gas og giver slet ikke den samme mængde kondens.

Jeg bruger min gasovn i garagen og min zibro i stuen.

Fra : Pia-Helene

Dato : 07-01-03 15:07

Hej Willy

Jeg har valgt elradiatorløsningen fremfor gasovnen. Der er flere årsager til
dette. Problemet med kondens ved gasovnen er allerede nævnt. Jeg har også
ladet mig fortælle (på Energikontoret i Århus) at prisen på den kilowatttime
varme du får ud af elradiatoren, ikke er så forskellig fra prisen ved
gasvarme, måske oveni købet en smule billigere.

Sidst men ikke mindst tæller det vel også hvordan man får 'transporteret
varmegiveren' til huse. Jeg ville f.ex skulle køre jævnligt afsted med en 11
kg. gasflaske i cykelhængeren ;-(

Mit forbrug følger jeg med i, ved næsten dagligt at tjekke min
elmåler...............det er ik' så svært og man bliver hen ad vejen
temmelig bevidst.

PS! Sidste vinter skiftede jeg min radiator til en flytbar model med
indbygget blæser, det kan anbefales.
Jeg har dog læst at man nu kan få olieradiatorer med blæser, så det ville
jeg nok kigge på hvis jeg skulle skifte i dag.

vintervarm hilsen
Pia-Helene

Fra : Pia-Helene

Dato : 07-01-03 15:08