Nightleif.dk direkte login (at skrive logi~
Fra : Simon...

Dato : 05-01-03 17:49

[x-post til: dk.edb.internet.webdesign.html &
dk.edb.internet.webdesign.clientside - follow-up til:
dk.edb.internet.webdesign.clientside]

Hej,

jeg kunne godt tænke mig at kunne logge direkte ind på nightleif.dk, normalt
når man logger ind via en form virker det ved
at man fx. går ind og ser hvor den poster til og hvis koden ser ud som fx:

(fra <http://www.nightleif.dk/index.php?page=admin-1> )

<form method="post">
ind ">
</form>

kan man normalt skrive:
<http://www.nightleif.dk/index.php?page=admin-1&user=brugernavn&password=kod
eord>

men det vil ikke virke her - hvorfor ikke ? og kan man få det til at virke
på anden måde ?

al hjælp er meget velkommen !

nu har jeg stirret på siden i 1½ time og er ved at blive beløjet :)

godt nytår !

tak

mvh.Simon
ps. crosspost da jeg ikke var sikker på hvilken af grupperne der var bedst
til sådan noget her.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 05-01-03 18:13

"Simon..." <das0121@stu.hib.dk> writes:

> [...]

> eord>
>
> men det vil ikke virke her - hvorfor ikke ?

Måske fordi siden bruger method="post" til at logge ind, og ikke
method="get". Det du skriver svarer til method="get". Nogen gange kan
man skifte metoden uden at siden brokker sig, andre gange kan man
ikke. Det er servern der bestemmer det.

> og kan man få det til at virke på anden måde ?
> nu har jeg stirret på siden i 1½ time og er ved at blive beløjet :)

Jeg ville lave min egen form, e.g.:

<form action="http://www.nightleif.dk/index.php?page=admin-1" method="post">
<input type="hidden" value="brugernavn" name="user">
<input type="hidden" value="kodeord" name="password">
<input type='checkbox' name='autologin' >
<input type="submit" class="knap" value=" Log ind ">
</form>

Skriv brugernavn og kodeord i felterne og sæt det ind på en side
derhjemme (ikke en offentlig side, naturligvis, da alle så kunne logge
ind som dig :)) Jeg ved ikke om checkboxen er vigtig, prøv uden og se
om det virker.

> mvh.Simon

> ps. crosspost da jeg ikke var sikker på hvilken af grupperne der var bedst
> til sådan noget her.

Jeg tror det er nemmest at klare uden javascript eller andet clientside,
så jeg fortsætter i d.e.i.w.html.

/L

Fra : Jonas Astrup - HTML.~

Dato : 05-01-03 18:15

Simon... wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> men det vil ikke virke her - hvorfor ikke ? og kan
> man få det til at virke på anden måde ?

Lav blot formen på din egen side i.e.

<form method="post" action="http://www.nightleif.dk/index.php?page=admin-1">
<input type="hidden" name="user" value="brugernavn_her">
<input type="hidden" name="password" value="kodeord_her">
<input type="submit" value="Log direkte ind på NightLeif">
</form>

Det virker sandsynligvis

Mvh
Jonas Astrup

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Simon...

Dato : 05-01-03 18:34

> Det virker sandsynligvis

ok tak begge to, det kan altså ikke komme til at virke ved at man skriver
det hele i url'en ?

mvh.Simon

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 05-01-03 19:16

"Simon..." <das0121@stu.hib.dk> writes:

> ok tak begge to, det kan altså ikke komme til at virke ved at man skriver
> det hele i url'en ?

Det lyder det ikke til, du har jo trods alt prøvet, og jeg kunne ikke
se du gjorde noget galt.

/L

Fra : Simon...

Dato : 05-01-03 20:21

> Det lyder det ikke til, du har jo trods alt prøvet, og jeg kunne ikke
> se du gjorde noget galt.

ok - tak !

håbede bare det var mig der lavede noget galt.
mvh.Simon

Fra : Jonas Astrup - HTML.~

Dato : 05-01-03 21:41

Simon... wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> håbede bare det var mig der lavede noget galt.

Nogen speciel grund til at du gerne vil have det i URL'en?

Jonas

Fra : Simon...

Dato : 06-01-03 11:55

> Nogen speciel grund til at du gerne vil have det i URL'en?
ja, men det kan være ligemeget hvis det ikke vil virke alligevel. Så må jeg
bare lave noget andet :)

mvh.Simon

Fra : Jon Ege Ronnenberg

Dato : 06-01-03 15:43

Laver du nighleif.dk?

Det du prøver på vil kun virke hvis login siden request'er QueryString'en for
brugernavn og password. Medmindre det er dig som laver login siden, har du ikke
rigtig nogen kontrol over om login siden gør det eller ej.

Mvh Jon Ronnenberg