Erfaring med ung på ferie ?
Fra : Dorthe

Dato : 05-01-03 13:28

Hej NG.
Jeg har en søn der til sommer omkring sin 17 års fødselsdag vil ud at
rejse sammen med en eller flere venner. Han er åben over for både
rejsemål og måden - lige fra "arbejdsferie" til chartertur. Da det er
første tur på egen hånd, vil jeg spørge om der er nogen der kender til
gode og spændende muligheder også meget gerne utraditionelle. (Turen
må ikke være dyr)

Fra : Per Ahm

Dato : 05-01-03 13:34

"Dorthe" <Dorthekr@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> første tur på egen hånd, vil jeg spørge om der er nogen der kender til
> gode og spændende muligheder også meget gerne utraditionelle. (Turen

Prøv evt. at søge lidt inspiration her:
http://www.ungferie.dk/

Per Ahm

http://home1.stofanet.dk/per.ahm/

Fra : Dorthe

Dato : 05-01-03 13:47

On Sun, 5 Jan 2003 13:34:13 +0100, "Per Ahm" <perahm@msn.com> wrote:

>Prøv evt. at søge lidt inspiration her:
> [...]
Tak for dit svar.
Tilføjelse:
Vi har kigget/søgt og læst -
det vi søger her i NG er mere personlige og konkrete erfarringer -
der ikke er kommercielt "poppet op" .. hvis de da findes !
Rejsen må vare fra 1 op til 4 uger.

Fra : Per Ahm

Dato : 05-01-03 13:51

> [...]
> det vi søger her i NG er mere personlige og konkrete erfarringer -
> der ikke er kommercielt "poppet op" .. hvis de da findes !

Det var også kun til lidt inspiration!

Jeg tog selv i 97 en tur til grækenland alene, det er ikke noget jeg kan
anbefale, det var for trist at være afsted alene, og der hvor jeg var var
der ikke så mange andre unge som man kunne have glæde af, mødes med, og få
en på oplerveren med!

Fra : Marianne

Dato : 05-01-03 17:58

> [...]
> første tur på egen hånd, vil jeg spørge om der er nogen der kender til
> gode og spændende muligheder også meget gerne utraditionelle. (Turen

Det er godt nok tæt på 100 år siden, men da jeg var 17-18 og et par år frem,
havde jeg meget fornøjelse af arbejdsferier med Mellemfolkeligt Samvirke.
Man kunne komme alle mulige steder hen. Måske det stadig eksisterer ?

mvh
Marianne

Fra : Nette

Dato : 05-01-03 18:08

"Dorthe"wrote in message news:3e18249c.8770250@news.tele.dk...
Han er åben over for både
> rejsemål og måden - lige fra "arbejdsferie" til chartertur.

Hej Dorthe.
Mit råd er: Pas på med det sidste.
Min søster var som ung på bustur til spanien med et ungdomsrejseselskab. 120
unge mennesker fra forskellige lande på samme hotel, grisefester og varme
KAN kun gå op i hat og briller. De lå i lage hele ugen, guiden stak af, en
faldt ud fra altanen på 2. el. 3. sal og da de kom hjem, fandt de hurtigt
ud af, at to af pigerne var blevet gravide.
Men turen var da mindeværdig, på sin helt egen måde

Nette

Fra : John Sahl

Dato : 06-01-03 05:52

Nette wrote:
> [...]
> el. 3. sal og da de kom hjem, fandt de hurtigt ud af, at to af
> pigerne var blevet gravide. Men turen var da mindeværdig, på sin helt

Lyder som en fed tur for en 17-årig. Og lidt som nogen af
de ture jeg selv har været på sammen med kammeraterne,
selv da jeg blev ældre.

Men, han er 17år, så han må da have en ide om hvad han
vil, eller endda hvad han ikke gider. Og som 17-årig var
det i al fald ikke en tur arrangeret af mor og far jeg ville på.

Ovenstående er ikke ment som kritik, men mere som et
forslag til at skubbe jeres teenager ud for selv at finde ud
af alt det her med rejsen

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Se hvem der vandt julekonkurrencen og skal være

Fra : Dorthe

Dato : 06-01-03 11:33

> [...]
>af alt det her med rejsen
>
>--
>John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk

Hej John

Ja du har fuldstændig ret - han og en ven har "fundet" en rejse -
sådan ca. den første og bedste opreklamerede rejse til "kun" ca 4000
kr. for en uge - og så er det da vist også med morgenmad .. hmm.. -
Det er her - jeg gerne vil påvirke ham lidt til at være en kritisk
forbruger - både hvad kvalitet og pris angår - og faktisk også - at
tage stilling til om det er lidt for farligt at placere sig midt i
brændpunktet på et "hot" sted i Spanien og drikke tæt - vælte fra den
ene bar til den anden o.s.v. Og er det det han vil ??? Han har kun
været på skolerejse tidliger - aldrig på "rigtig" ferie i udlandet -
heller ikke med os - så jeg synes faktisk denne tur er rimelig vigtig
- da jeg gerne ser at han og mine andre børn får lyst til at rejse og
se verden.
Det jeg "har lovet" min søn ( der er 16 nu - men fylder 17 til
sommer) er at finde nogle muligheder - kald det alternativer om du
vil. Jeg prøver stadig at påvirke ham gennem dialog til at "gå ind i
tingene" og se de muligheder der måtte være - og først derefter tage
den endelige beslutning.
Kærligst Dorthe

Fra : Dorthe

Dato : 06-01-03 12:31

Jeg har sammensat et indlæg (der består dele af et andet indlæg) for
evt at få hjælp til følgende:

Kærligst Dorthe

Fra : Nette

Dato : 06-01-03 18:07

"John Sahl" wrote in message news:avb20p$ine$1@dknews.tiscali.dk...
> Lyder som en fed tur for en 17-årig. Og lidt som nogen af
> de ture jeg selv har været på sammen med kammeraterne,
> selv da jeg blev ældre.

Ja, hvor fedt..... at drikke sig æskestiv hver dag i en hel uge, opleve at
ens bedste kammerat har drukket så meget, at han slår sig selv ihjel på det,
oplevet at den guide, der egentligt skulle være ens holdepunkt første gang,
man er rigtig væk hjemmefra, pludselig svigter ( og så i et fremmed land,
hvor man end ikke kan sproget) og ligeledes blive forfulgt af turen to
måneder senere, når man kan tage sin veninde i hånden og gå op til lægen og
få abort.

Virkelig fed ferie
Der var nok en grund til, at de ikke gentog "succen" året efter.

> Men, han er 17år, så han må da have en ide om hvad han
> vil, eller endda hvad han ikke gider. Og som 17-årig var
> det i al fald ikke en tur arrangeret af mor og far jeg ville på.

Nej, selvfølgelig mener jeg da også, at han skal være med i det. Men det er
stadig forældrene, der har ansvaret. Og det mener jeg, de bør tage.

Nette